Zagadnienia zawarte w książce:
Gamy durowe (majorowe) - Powtórzenie.
Gamy molowe (minorowe) - Powtórzenie.
Przewroty dominanty septymowej (D7): Postać zasadnicza dominanty septymowej; I przewrót dominanty septymowej; II przewrót dominanty septymowej; III przewrót dominanty septymowej; Podsumowanie przewrotów D7.
Interwały w obrębie dwóch oktaw.
Dominanta nonowa: Dominanta nonowa w gamach durowych; Rozwiązanie D9 w gamach durowych; Dominanta nonowa w gamach molowych; Rozwiązanie D9> w gamach molowych.
Interpretacja muzyczna: Agogika - Tempo; Dynamika; Artykulacja.
Gama durowa z czterema krzyżykami przy kluczu.
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach prostych (półnutowe proste, ćwierćnutowe proste, ósemkowe proste, Takty szesnastkowe proste).
Gama molowa z czterema krzyżykami przy kluczu.
Przekształcanie taktów.
Gama durowa z czterema bemolami przy kluczu.
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach złożonych: złożonych regularnych (półnutowe, ćwierćnutowe, ósemkowe, szesnastkowe), złożonych nieregularnych (pięcioczęściowe takty złożone nieregularne, takty ćwierćnutowe, takty ósemkowe).
Gama molowa z czterema bemolami przy kluczu.
Alteracje.
Ćwiczenia poza systemem dur-moll.
Interwały rozszerzone i zmniejszone.
Interwały charakterystyczne w gamach do 4 znaków: Tryton; Sekunda zwiększona; Septyma zmniejszona; Kwarta zmniejszona; Kwinta rozszerzona.
Przedłużanie wartości rytmicznych - Dwie kropki.
Trójdźwięki w gamach do 4 znaków.
Dominanta septymowa w gamach do 4 znaków.
Dominanta nonowa w gamach do 4 znaków.
Koła kwintowe: Gamy krzyżykowe durowe; Gamy krzyżykowe molowe; Gamy bemolowe durowe; Gamy bemolowe molowe.
System dźwiękowy.
Kadencje: Kadencje śladowe: idealna, zawieszona, plagalna (kościelna), zwodnicza (złamana); Kadencja duża: Kadencja spora doskonała; Kadencje zwiększone.