LUBIĘ MÓWIĆ. MATERIAŁY DO TERAPII OPÓŹNIONEGO ROZWOJU MOWY CZĘŚĆ 1: ETAP PROSTYCH WYRAZÓW JEDNO-I DWUSYLABOWYCH
Prezentowana publikacja posiada ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa", „buty"), a także jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom"). Z publikacji korzystać mogą jednocześnie logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków.
Czyli w wyrazie „mata" dziecko powtarza tylko sylabę „ma", w wyrazie „buty" – powtarza tylko sylabę „bu". Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w rozmaitych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), żeby na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, niedługich opowiadaniach.