Książka jest wprowadzeniem do antropologii filozoficznej z określonej perspektywy - z fenomenologiczno-personalistycznego punktu widzenia i ma charakter eseistyczny. Rozważania są solidnie osadzone na doświadczeniu, na przeżyciach.
Sofokles napisał:,,dużo jest niesamowitych rzeczy, ale nie ma nic bardziej niesamowitego aniżeli człowiek". Opierając się na tym przekonaniu i zdając sobie sprawę z kryzysu człowieczeństwa, jakiego jesteśmy świadkami, Jan Galarowicz stara się zrozumieć człowieka i jego egzystencjalne problemy, m.
in. Lęk i cierpienie, a także miłość, sens życia i szczęście. Książka jest wprowadzeniem do antropologii filozoficznej z określonej perspektywy - z fenomenologiczno-personalistycznego punktu widzenia i ma charakter eseistyczny.
Rozważania są solidnie osadzone na doświadczeniu, na przeżyciach. Autor nawiązuje w głównej mierze do Krakowskiej Szkoły Antropologicznej (Ingardena, Wojtyły, Kępińskiego, Stróżewskiego, Tischnera i Grygiela).
Praca jest napisana,,stylem Tatarkiewicza" - jasno, prosto i dostępnie. Dzięki temu mogą z niej korzystać nie tylko wykładowcy i studenci kierunków humanistycznych i społecznych i wychowawcy i psychoterapeuci,ponadto wszyscy, którzy pragną lepiej i głębiej zrozumieć człowieka i jego egzystencjalne problemy.
Jan Galarowicz (ur.1949) - krakowski filozof, nauczyciel akademicki i popularyzator filozofii - zajmuje się problematyką z zakresu antropologii filozoficznej, filozofii wartości i etyki. Jest uczniem prof.
Władysława Stróżewskiego i ks. Prof. Józefa Tischnera; inspiruje się na ogół fenomenologią, personalizmem i filozoficzną myślą religijną. Autor dwudziestu książek; w ostatnich latach opublikował Nowy elementarz etyczny i Powrót do wartości, Kochać naprawdę, Zrozumieć człowieka cierpiącego, Odnaleźć sens w cierpieniu i Szczęście na manowcach: liberalizm - hedonizm - selfizm oraz Martin Heidegger: wyśmienity myśliciel czy szaman$3285, Karol Wojtyła.
Myśl o człowieku, Ks. Józef Tischner i Wojtyła - Tischner: kapłaństwo i myślenie.