Publikacja asygnowana jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być używana w:
- przedszkolach i szkołach specjalnych
- klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych
- w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Może być także wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i podczas zajęć indywidualnych.
Materiał mieści zadania dotyczące:
- rozwijania umiejętności myślenia operacyjnego
- utrwalania znajomości liczb w zakresie 100
- utrwalania podstawowych działań arytmetycznych
- poznawania i utrwalania ułamków
- utrwalania podstawowych działań na ułamkach.
Zadania zawarte na niemal 100 kartach pracy służą rozwojowi intuicji matematycznych i rozumowania operacyjnego, a więc podstaw uczenia się matematyki.