Ujęte w postaci podtytułu glottodydaktyka i pedeutologia definiują solidny obszar podejmowanych interdyscyplinarnych dociekań, nakreślając cele poznawcze przyświecające autorom i autorkom zamieszczonych w tomie opracowań. Odszukamy w nim zatem glottodydaktyczne dociekania lingwistów koncentrujące swoją uwagę w obszarze nakreślonego kontekstu i teksty pedeutologiczne przygotowane przez pedagogów, którzy swymi rozważaniami i projektami empirycznymi wkraczają w przestrzeń lingwistyczną. (...) Sytuując w głównej mierze swoje rozważania i proponowane rozwiązania w potężnych kontekstach edukacyjnych, glottodydaktyka i pedeutologia glottodydaktyczna stanowią także niejednokrotnie rozbudowane filozoficzne koncepcje kształcenia odnoszące się do rozwijanych idei i kierunków formalnej edukacji językowej i kształcenia pedagogicznego. (...) W każdym z zamieszczonych w tomie tekstów uwidaczniają się nakreślone przez nas powiązania teoretyczne i metodologiczne o charakterze interdyscyplinarnym.
Fragment Wprowadzenia