Zgodnie z warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej uczniowie, którzy we wrześniu 2021 roku przyjdą do klasy ósmej realizowali już nową podstawę programową: „zostali wcześniej wprowadzeni do myślenia algorytmicznego, poznając podstawowe pojęcia informatyczne i rozwiązując algorytmicznie wybrane problemy, programując przy tym ich rozwiązania. W związku z powyższym dotychczas zdobyte wiedza i umiejętności informatyczne są rozwijane i poszerzane, a także stawiane są pierwsze kroki w tekstowym języku programowania". Dlatego z nowej wersji podręcznika usunięto temat 4. Z poprzedniego wydania, w którym omawiane było tworzenie programów w dydaktycznych środowiskach programowania (Baltie i Scratch). W nowym wydaniu realizacja podstawowych algorytmów w rozdziale II jest przedstawiona w językach wysokiego poziomu (C++ i Python). Celowo jednak pozostawiono realizacje tych samych algorytmów w środowiskach znanych uczniom (Baltie i Scratch), by mogli je porównać z realizacją w językach C++ i Python. Uczniowie powinni zauważyć, że realizuje się je w podobny sposób, a języki programowania różnią się zwykle składnią.Nauka zgodna z podstawą programowąJednym z celów podstawy programowej jest „rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów", dlatego w podręcznikach z serii teraz bajty formułujemy w wielu miejscach problemy, które analizujemy i dla których szukamy rozwiązań.Zgodnie z nową podstawą programową, w podręcznikach do klas VII i VIII znalazły się zagadnienia dotyczące algorytmiki i programowania – trafnie rozdzielone między klasy VII i VIII.w dodatku, w podręczniku znajdują się tematy, w których uczeń kontynuuje naukę metod redagowania tekstów komputerowych (m.in. Wykorzystywanie tabulatorów, wstawianie danych do stopki i nagłówka, tworzenie przypisów) wykonywania prezentacji multimedialnych i obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym i tworzenia strony internetowej.Tematy dotyczące pracy w edytorze tekstu i arkuszu kalkulacyjnym rozdzielono między klasy VII i VIII, tak żeby trudniejsze zagadnienia znalazły się w klasie VIII. W ten sposób uczniowie nie będą czuli się znużeni jednym działem realizowanym poprzez niemało godzin oraz będą mogli uzupełnić niezbędną wiedzę przed kontynuacją nauki na wyższym poziomie edukacji.Rozdział dotyczący Internetu został przygotowany tak, żeby uczeń w VII klasie skupił się na nauce wyszukiwaniu danych i formach komunikacji, a w klasie VIII spróbował swych sił w produkowaniu stron internetowych z użyciem widoczników HTML. Ponadto poznaje sposób zakładania bloga z użyciem przykładowego systemu CMS – WordPress.Programowanie w klasach VII-VIIIW klasach IV-VI uczeń poznał podstawowe zasady programowania i potrafi kreować programy komputerowe w dydaktycznych środowiskach programowania Baltie, Scratch i Logomocja. Zgodnie z podstawą programową „w programach stosuje: instrukcje iteracyjne, warunkowe, funkcje […]".W klasie VII uczniowie m.in. Tworzą listy kroków i budują schematy blokowe, poznają podstawowe techniki algorytmiczne. Korzystając z poznanych dydaktycznych środowisk programowania (Baltie, Scratch i Logomocja), wykonują trudniejsze programy z obliczeniami na zmiennych, a na ogół definiują i stosują podprogramy (z parametrami i bez). By definiowanie i powodowanie podprogramów nie sprawiało uczniom trudności, celowo wyjaśniono je w znanych im środowiskach.W klasie VIII wprowadzamy podstawy programowania w dwóch językach programowania wysokiego poziomu – C++ i Python. Nauczyciel może wybrać jeden z języków programowania albo omówić obydwa. Niezależnie od wyboru, za każdym razem zostanie zrealizowana podstawa programowa.Uczniowie zaczynają od pisania prostych programów w językach wysokiego poziomu (C++ i/lub Python). Stosują w programach podstawowe instrukcje (wejścia i wyjścia, iteracyjne, warunkowe). Zaprezentowanie podstaw obydwu języków w podobnie skonstruowanych tematach (temat 4. I temat 5.) z podobnymi ćwiczeniami ma na celu pokazanie nie tylko podobieństw, ale i różnic w składni C++ i Python.W kolejnych tematach uczniowie poznają algorytmy wyszczególnione w podstawie programowej, a także ich realizację w dydaktycznych środowiskach programowania (Baltie i Scratch) i w językach programowania (C++ i Python), porównując realizację tego samego algorytmu w zróżnicowanych środowiskach. Przy okazji programowanie wybranych algorytmów uczniowie poznają wykorzystanie funkcji i tablic (list) w językach C++ i Python.Jeśli uczniowie poznają podstawy programowania w wybranym języku wysokiego poziomu, będą mogli po ukończeniu szkoły podstawowej świadomie wybrać dalszy kierunek kształcenia (np. Informatykę w zakresie zwiększonym).Programowanie w klasie VIII należy traktować jako wprowadzenie do programowania w językach wysokiego poziomu – uczniowie powinni zrozumieć, na czym ono polega.
Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra
28,85 zł
Wyjątkowa okazja dla Ciebie!
Najlepszą propozycję przygotował Libristo.pl w cenie 28,85 zł
Idź do sklepu
Przejrzeliśmy dużą ilość e-sklepów w naszej bazie aby odnaleźć najkorzystniejszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra Migra z kategorii literatura obcojęzyczna kupisz w cenie 28,85 zł w sklepie Libristo.pl. Pokazana kwota 28,85 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra | |
---|---|
Kategoria | Literatura obcojęzyczna |
ISBN | 9788395355165 |
Oprawa | miękka |
Rok wydania | 2021 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 28,85 zł |
Najwyższa cena | 28,85 zł |
W bazie od | 30.04.2024 |
Data aktualizacji | 18.05.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | Libristo.pl |
Historia cen
Funkcjonalność monitorowania historii zmian cen daje możliwość podejmowania mądrych decyzji o zakupie.
Na chwilę obecną nie mamy danych historycznych cenowych dla produktu Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.
Na chwilę obecną nie mamy danych historycznych cenowych dla produktu Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.
Recenzje / opinie
Opinia użytkowników jest dla innych ważna! Wyślij recenzję produktu.
Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o tym produkcie.
Przepraszamy, ale obecnie nie mamy jeszcze opinii o tym produkcie.
Znalezione oferty w bazie
Ceny prezentowanych poniżej propozycji dla Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra Migra nie zawierają w sobie potencjalnych kosztów zapakowania i przesyłki Zanim dokonsz zakupu, pozyskaj informacje o reputacji sklepu i pamiętaj o możliwości ujawnienia innych kosztów. Lista sklepów jest okresowo odświeżana co jakiś czas, około raz na kilka minut.
-
Teraz bajty. informatyka dla szkoły podstawowej kl. 8 Migra (oferta z Libristo.pl)
★★★★★28,85 złKategoria w sklepie Libristo.pl: Literatura obcojęzyczna Migra
Produkty powiązane
Inne z kategorii Literatura obcojęzyczna
301,84 zł
Legitimacy and Law in the Roman World
96,29 zł
New amer library The cinderella pact
38,27 zł
Ronin. the witcher Panini comics
98,01 zł
Colour of magic Colin smythe ltd
Przeglądaj promocje z kategorii literatura obcojęzyczna cenionych producentów:
Popularne marki:
Literatura obcojęzyczna
Bloomsbury Publishing,
Literatura obcojęzyczna
Cambridge University Press,
Literatura obcojęzyczna
Createspace Independent Publishing Platform,
Literatura obcojęzyczna
Harper Collins Publishers,
Literatura obcojęzyczna
HarperCollins Publishers,
Literatura obcojęzyczna
Independently Published,
Literatura obcojęzyczna
Little, Brown Book Group,
Literatura obcojęzyczna
Oxford University Press,
Literatura obcojęzyczna
Penguin Books,
Literatura obcojęzyczna
Taylor & Francis Ltd
Ostatnio zaktualizowane:
Więcej nowości:
- Dumplings & Dragons
- The Brothers Hawthorne
- River of Ink
- Vampirella Strikes vol. 1.: Hell on Earth
- Vlna Barbarská generácia
- Bluey. What Games Should We Play?
- Shepheard-walwyn publishers Letters of marsilio ficino
- Gounod: Requiem / Dvorak: Mass In D Major
- Reincarnated as a dragon hatchling (light novel) vol. 6 Airship
- Airfix Model World Basic Guide to Modelling