W ciągu niespełna czterech miesięcy od premiery piosenkę Adele Hello wywołano w serwisie internetowym YouTube ponad miliard razy, album zaś, na który utwór ten trafił, znalazł na całym świecie ponad 15 milionów nabywców.
informacje tego typu – a można przytaczać je bez końca – potwierdzają, że we współczesnej kulturze muzycznej pozycję dominującą zajmuje obszar, który określa się mianem muzyki modnej. Ale czym właściwie jest muzyka popularna? Co ją eksponuje? Gdzie przebiegają jej granice? Czy ma ona własną, choćby płynną, tożsamość? Na te pytania próbuje odpowiedzieć Grzegorz Piotrowski.
Autor rozważa problem metanarracji kultury muzycznej i jej zewnętrznych i wewnętrznych uwarunkowań, widocznych w procesie różnicowania wyznaczników i aspektów muzyki lubianej. Piotrowski ujmuje je w aspekcie języka (terminologii); popularności – analizowanej jednocześnie w perspektywie kulturowego i społecznego funkcjonowania, jak i na poziomie „struktury" muzyki; dalej – odrębności kodu dźwiękowego; potem – performatywności, czyli wszelkiego, co wiąże się z cielesnością muzyki i jej dążeniem do bycia spektaklem, i wreszcie – także dyskursu naukowego, jako iż muzyką popularną zajmuje się aktualnie oddzielna subdyscyplina nauki: popular music studies.
Tytuł Muzyka popularna Autor Grzegorz Piotrowski Wydawnictwo PIW EAN 9788364822650 ISBN 9788364822650 Kategoria Literatura\Literatura faktu ilość stron 176 Format 11x18x1.1 cm Rok wydania 2016 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.19 kg