Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w kierunek rozważań pedeutologicznych refleksji nad nauczycielską profesją, która w ostatnim czasie coraz częściej stanowi przedmiot badań w pracach wielu naukowców. Dokonujący się na naszych oczach cykl transformacji, zmian w łonie edukacji, nieraz o charakterze niekontrolowanym, pociąga za sobą ewolucję społecznej roli nauczyciela. Jej efektem jest konieczność modyfikacji teorii i praktyki kształcenia kandydatów do zawodu nauczyciela. Chodzi zatem o nowe spojrzenie na pełnione poprzez nauczyciela funkcje, posiadane przez niego kompetencje, realizowane role i za-dania. Splot rozważań prowadzonych wokół społecznych pragnień wobec nauczyciela, przeobrażeń jego zawodowych funkcji, posiadanych kompetencji i dążeń w kierunku postępującej profesjonalizacji wyznacza problematykę pierwszej części recenzowanej książki. Część druga poświęcona jest nauczycielskim działaniom o charakterze edukacyjno-artystycznym i stanowi swoiste dopełnienie oraz rozwinięcie wątków i analiz wcześniej prezentowanych. Zamieszczone w tej części opracowania teksty uwypuklają szczególną rolę nauczyciela w procesie edukacji artystycznej, eksponują uzupełniające kwalifikacje potrzebne do jej pełnienia i ujawniają oryginalne problemy związane z kształceniem tej grupy nauczycieli.
- z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP
- z recenzji wydawniczej dr hab. Aliny Górniok-Naglik, prof. MUP
Tytuł Nauczyciel we współczesnej przestrzeni edukacyjnej Autor red. Rafał Majzner Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788381803809 ISBN 9788381803809 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 298 Format 225x160x17 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa