Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość użytkowania, zorientowanie obiektowe.
Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy szybko docenili jego mocne strony. Dziś jest uważany za proste do opanowania i niezwykle komfortowe narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa.
To wszystko sprawiło, iż Swift stał się szczególnie atrakcyjną alternatywą dla Objective-C. Ta książka mieści nad wyraz solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione dane na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa.
Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na w głównej mierze wykorzystywanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Niemało miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS.
Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak kreować, uruchamiać i debugować kod źródłowy oraz jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Niezwykle ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania i zarządzanie pamięcią.
W książce pomiędzy innymi: - konkretne podstawy koncepcji Swifta, - najnowsze funkcje przystępne podczas programowania na iOS, - proces życiowy projektu Xcode, - komunikacja pomiędzy Swiftem a Objective-C, - programowanie techniką klucz-wartość.
Swift. Znakomite narzędzie - doskonałe efekty! Dr Matt Neuburg zaczął programować w 1968 roku jako czternastolatek. Swoją rozprawę doktorską o Ajschylosie napisał w 1981 r. Z wykorzystaniem komputera rodzaju mainframe na Uniwersytecie Cornell.
Uczył języków tradycyjnych, literatury i kultury na kilku wyśmienitych uczelniach. W międzyczasie wciąż interesował się technologiami informatycznymi, a w 1990 roku przeszedł na platformę Macintosh. Opracował kilka darmowych programów edukacyjnych i użytkowych, redagował serwis internetowy TidBITS oraz magazyn MacTech.
Jest autorem kilku książek i szeregu artykułów branżowych.