Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja ukazująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Rewelacyjnie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji, a także wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych.
Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik wynajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: o jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego, o jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji, o jakie są główne ścieżki wzrostu, o jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych, o jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego niełatwej i wielowymiarowej korporacji.,,rewelacyjna pozycja jednocześnie dla przedsiębiorców stojących u progu geograficznej i produktowej ekspansji swoich biznesów, jak i dla menedżerów polskich oddziałów międzynarodowych koncernów, dla których - dzięki tej książce - niemało korporacyjnych decyzji podejmowanych w centrali w Londynie czy Nowym Jorku stanie się mniej kontrowersyjnymi i zaskakująco logicznymi.
najlepsza książka dotycząca obszaru strategii ostatnich kilku lat" - Przemysław Powalacz, Prezes Zarządu GEBERIT Sp. Z o.o.,,Strategia korporacji chyba nie mogła zostać wydana w udoskonalonym momencie. Polskie producenta zdają się unikać myślenia o sobie jako o korporacji, rezerwując ten termin dla globalnych graczy.
A jednocześnie coraz więcej naszych rodzimych biznesów wyprzedza międzynarodowe producenta w konkurencyjnym wyścigu. Trudno zatem o udoskonalony czas, aby zacząć stwarzać prawdziwe strategie korporacyjne. Autorzy, opierając się na konkretnych przykładach, w czytelny i przekonujący sposób pokazują, jak to zrobić.
Ta książka odczarowuje hasło korporacja i dlatego bezapelacyjnie warto ją przeczytać" - Dariusz Pietrzak, wiceprezes Enterprise Investors.,,Autorzy okazują się wnikliwymi obserwatorami rzeczywistości gospodarczej.
W sposób atrakcyjny, na przykładzie polskich przedsiębiorstw, przekazują poręczną wiedzę o zarządzaniu. Selektywnie dopasowane przykłady biznesowe pozwalają wejść w dyskurs merytoryczny, namawiając do wyciągania własnych wniosków.
Dla doświadczonego menedżera lektura tej książki będzie inspiracją do ponownego przemyślenia swojej strategii. Polecam wszystkim!" - Grzegorz Dzik, Prezes Zarządu Impel SA.