Podręcznik do języka polskiego, zakres podstawowy i powiększony dla szkół ponadpodstawowych składa się z 3 działów: 1. Młoda Polska 2. Dwudziestolecie międzywojenne 3. Literatura wojenna Podręcznik Język polski 3 został przygotowany dla uczniów klasy 3 liceów ogólnokształcących i techników i kontynuuje popularną kolekcję podręczników znanego już zespołu autorek.
Treści zaprezentowane poprzez autorki zezwalają na zrealizowanie całej podstawy programowej z omawianych epok, a także jednocześne przygotowanie się do matury na poziomie podstawowym i powiększonym. Każda epoka rozpoczyna się spisem zagadnień prezentowanych w danym dziale.
Wiązki tematów zawierają wypunktowane dane wskazujące, jakie treści i umiejętności uczeń nabędzie po ich realizacji. W blokach Zanim zaczniesz znajdują się polecenia umożliwiające swobodne przypomnienie zdobytych już informacji związanych z proponowanym tematem.
niebanalne dla uczniów z całą pewnością będzie obudowanie tematów dużą ilością danych kulturalno-obyczajowych stanowiących tło omawianych tekstów i czasów. Ważnym aspektem są także biogramy twórców wzbogacone zdjęciami, co pozwala także oswajać się z występowaniem takiej uzupełniającej formy podania treści w arkuszu maturalnym.
właściwości podręcznika: Analizę i interpretację tekstów literackich oraz źródłowych ułatwiają liczne polecenia i zadania, które można wykonywać w toku lekcji, w domu lub przygotowując się do sprawdzianu czy matury.
Publikacja napisana przystępnym językiem na dodatek zawiera wytłuszczenia i hasła na marginesach, czyli te treści, które należy zapamiętać z danego tematu. Bloki Podsumowanie lekcji i Podsumowanie przed sprawdzianem znajdujące się na końcu działu zawierają esencję wiadomości i ułatwiają szybkie powtórki.
Autorki kontynuują także warsztat Piszemy samodzielnie, który rozwija umiejętności formowania wypowiedzi pisemnych. Treści z zakresu rozszerzonego zostały oznaczone na marginesie barwnym paskiem. Tematy zaprezentowane w publikacjach do nauki języka polskiego wydawnictwa Operon umożliwiają globalne odczytywanie literatury poprzez uczniów.
Treści literacko-kulturowe omówione w podręcznikach przeplatają się z językowymi, a umieszczone w podręcznikach mapy myśli są niebanalnym dla ucznia podsumowaniem najważniejszych informacji. Liczne zadania, a także teksty do analizy i interpretacji pozwalają uczniowi przygotować się do egzaminu maturalnego czy kartkówek i sprawdzianów, a jednocześnie dają szansę na rozbudzenie zainteresowań.