Każda z kart pracy zamieszczonych w publikacji posiada zadania, które są uzupełnieniem podręcznika. Publikacja zaproponowana w nowej, perforowanej formie, została bardzo należycie przyjęta poprzez nauczycieli, dzięki możliwości oderwania poszczególnych kart i przekazania rozwiązanych zadań do sprawdzenia nauczycielowi.
Zweryfikowane karty można wpiąć w skoroszyt stwarzający całość publikacji. Wiedza o społeczeństwie 1. Karty pracy ucznia to publikacja dla uczniów klasy 1 liceów ogólnokształcących i techników. Autorzy opracowali zadania, które pozwalają nie tylko utrwalić wiadomości z zakresu wiedzy o społeczeństwie, lecz także doskonalić umiejętności związane z rozumieniem i interpretacją aktualnych wydarzeń życia społecznego, kwestii stosunków międzynarodowych i funkcjonowania systemu politycznego Rzeczypospolitej Polskiej.
Zadania otwarte wpływają na kształtowanie umiejętności oceny zjawisk życia politycznego czy kulturalnego. Rozwijają zdolność formułowania argumentów i wydobywania wniosków na podstawie własnych obserwacji i przemyśleń czy tworzyw źródłowych.
Materiał zadań został podzielony na trzy działy, które dotyczą społeczeństwa, polityki, prawa i organów władzy. Każdy dział kończy się zadaniami powtórzeniowymi, które pomagają uczniowi zweryfikować wiedzę z opracowanego materiału.
Karty pracy są zgodne z wymogimi przewidzianymi w zakresie podstawowym podstawy programowej. Publikacja składa się z zestawów zadań z zakresu podstawowego. Karty pracy zawierają liczne mapy, wykresy i schematy pokazujące aktualne informacje.
Autorzy zadbali także o dobór ciekawych tekstów źródłowych. Zamieszczone w publikacji zadania są otwarte, wymagające dłuższej odpowiedzi,, a także zamknięte: kształtują potrzebne umiejętności, jak odczytywanie informacji z mapy, wykresów: kołowych, słupkowych i liniowych, schematów, tabel; odnoszą się do aktualnych informacji statystycznych; doskonalą umiejętność czytania i interpretacji tworzyw publicystycznych, popularnonaukowych i naukowych; rozwijają umiejętności formułowania oceny, argumentowania, wydobywania wniosków; produktywnie utrwalają wiadomości z zakresu wiedzy o społeczeństwie.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.