Podręcznik Żywienie i usługi gastronomiczne cz. X Planowanie żywienia i produkcji gastronomicznej ma pomóc zarówno uczniom, jak i słuchaczom kursów kwalifikacyjnych w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego z kwalifikacji TG.16 "Organizacja żywienia i usług gastronomicznych". Ma on na dodatek poszerzyć kompetencje zawodowe osób odpowiedzialnych za planowanie i organizację żywienia w zakładach żywienia zbiorowego typu zamkniętego.
Pozycja bogata jest w treści dotyczące aktualnej wiedzy o składzie i wartości odżywczej żywności, a także racjonalnym odżywianiu. Charakteryzuje dodatkowo zagrożenia zdrowotne, jakie niesie ze sobą niezbilansowana dieta współczesnego człowieka. Pogłębia edukację żywieniową, nakłania do zdrowego stylu życia. Przyszłych żywieniowców zaś uwrażliwia na odpowiedzialność za zdrowie konsumentów.
W podręczniku zaprezentowano, jak planować jadłospisy zgodnie z zasadami zdrowego żywienia oraz zaleceniami aktualnych norm żywieniowych. Uczy organizacji żywienia, jej planowania, rozliczania i oceny. Materiał podręcznika i zadania podsumowujące rozdziały utrwalają poręczne umiejętności z zakresu:
planowania posiłków i układania jadłospisów,
przestrzegania zasad zamienności produktów,
obliczania wartości energetycznej i odżywczej potraw,
wykorzystywania metody oceny sposobów żywienia,
oceniania jadłospisów i podejmowania działań korygujących przestrzegając zasad racjonalnego żywienia,
korzystania ze specjalistycznych programów komputerowych do planowania, rozliczania i oceny żywienia.
Książka wprowadza także w świat komputerowych baz informacji żywieniowych i programów, które usprawniają bieżącą ocenę żywienia, jej rozliczanie i dokonywanie korekty jadłospisów.
W ostatnim rozdziale zawarto na dodatek ankiety, które można użyć do oceny własnego sposobu żywienia, jak i do analizy jakości planowanych jadłospisów.
Rozdziały podręcznika posiadają transparentny układ: wstęp wprowadzający w zagadnienia rozdziału, treści merytoryczne i opisujące je ilustracje, schematy i układy graficzne. Zawierają podsumowujące ćwiczenia i zadania testowe, z którymi uczniowie i słuchacze mogą zetknąć się na egzaminie. Rozdziały i podrozdziały mają na końcu "słowniczek trudniejszych pojęć", który pozawala na wyjaśnianie dodatkowych ważnych i czasem skompilowanych treści wykraczających poza umiejętności efektów kształcenia kwalifikacji TG.16.
Pozycja bogata jest w treści dotyczące aktualnej wiedzy o składzie i wartości odżywczej żywności, a także racjonalnym odżywianiu. Charakteryzuje dodatkowo zagrożenia zdrowotne, jakie niesie ze sobą niezbilansowana dieta współczesnego człowieka. Pogłębia edukację żywieniową, nakłania do zdrowego stylu życia. Przyszłych żywieniowców zaś uwrażliwia na odpowiedzialność za zdrowie konsumentów.
W podręczniku zaprezentowano, jak planować jadłospisy zgodnie z zasadami zdrowego żywienia oraz zaleceniami aktualnych norm żywieniowych. Uczy organizacji żywienia, jej planowania, rozliczania i oceny. Materiał podręcznika i zadania podsumowujące rozdziały utrwalają poręczne umiejętności z zakresu:
planowania posiłków i układania jadłospisów,
przestrzegania zasad zamienności produktów,
obliczania wartości energetycznej i odżywczej potraw,
wykorzystywania metody oceny sposobów żywienia,
oceniania jadłospisów i podejmowania działań korygujących przestrzegając zasad racjonalnego żywienia,
korzystania ze specjalistycznych programów komputerowych do planowania, rozliczania i oceny żywienia.
Książka wprowadza także w świat komputerowych baz informacji żywieniowych i programów, które usprawniają bieżącą ocenę żywienia, jej rozliczanie i dokonywanie korekty jadłospisów.
W ostatnim rozdziale zawarto na dodatek ankiety, które można użyć do oceny własnego sposobu żywienia, jak i do analizy jakości planowanych jadłospisów.
Rozdziały podręcznika posiadają transparentny układ: wstęp wprowadzający w zagadnienia rozdziału, treści merytoryczne i opisujące je ilustracje, schematy i układy graficzne. Zawierają podsumowujące ćwiczenia i zadania testowe, z którymi uczniowie i słuchacze mogą zetknąć się na egzaminie. Rozdziały i podrozdziały mają na końcu "słowniczek trudniejszych pojęć", który pozawala na wyjaśnianie dodatkowych ważnych i czasem skompilowanych treści wykraczających poza umiejętności efektów kształcenia kwalifikacji TG.16.