impulsem do powstania niniejszej książki była debata jaka została zorganizowana w ramach cyklu spotkań roboczych, jakiego tradycję chcielibyśmy ustanowić w kręgu humanistów (pedagogów, acz nie tylko) o podobnej wrażliwości. W dniach 2729 listopada 2009 roku w Międzyzdrojach odbyło się pierwsze KOLOKWIUM: PRZEBUDZENIA HUMANISTYCZNE na temat: SYMBOLICZNE WYZWANIA DLA PEDAGOGIKI: AUTORYTET, integralnOŚĆ, WYKLUCZENIE, TOŻSAMOŚĆ.
Książka [...] udanie łączy zamiar relacjonowania progresywnych postaw poznawczych i rozwijania narracji, która posiadając charakter polemiczny i krytyczny wychodzi zarazem naprzeciw potrzebom dojrzałej dydaktyki uniwersyteckiej [...]. Akcentuje się na tle wielu innych swoim otwartym zaproszeniem do podjęcia na serio, bez niedomówień i kamuflażu przeróżnych problemów akademickiej humanistyki jako teorii i praktyki budowy środowisk i kształtowania typów wspólnot [...]. Spór o podjęte w niej niezwykle zasadnicze problemy kondycji humanistyki akademickiej winien toczyć się na serio i publicznie, a nie tlić gdzieś w zakamarkach pokątnych krytyk i środowiskowych plotek.
Książka [...] udanie łączy zamiar relacjonowania progresywnych postaw poznawczych i rozwijania narracji, która posiadając charakter polemiczny i krytyczny wychodzi zarazem naprzeciw potrzebom dojrzałej dydaktyki uniwersyteckiej [...]. Akcentuje się na tle wielu innych swoim otwartym zaproszeniem do podjęcia na serio, bez niedomówień i kamuflażu przeróżnych problemów akademickiej humanistyki jako teorii i praktyki budowy środowisk i kształtowania typów wspólnot [...]. Spór o podjęte w niej niezwykle zasadnicze problemy kondycji humanistyki akademickiej winien toczyć się na serio i publicznie, a nie tlić gdzieś w zakamarkach pokątnych krytyk i środowiskowych plotek.
Tytuł Pedagogika i zarządzanie edukacją i rozwojem Autorzy Monika Jaworska-Witkowska, Lech Witkowski Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788376118079 ISBN 9788376118079 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 368 Format 225x155x20 mm Rok wydania 2010 Oprawa broszurowa