"Aktualny podręcznik demonstrujący spójny pogląd na pedagogikę społeczną jako dyscyplinę akademicką oraz orientację działania. Stanowi ",pomost", pomiędzy przeszłością (korzeniami) tej dyscypliny, jej teraźniejszością i przyszłością.
Prezentowany tom pierwszy podręcznika to spójny wykład autorski przedstawiający najważniejsze stanowiska teoretyczne i problemy użyteczne w tej dziedzinie. Wskazuje miejsce pedagogiki społecznej w rodzinie nauk społecznych i humanistycznych. Omawia kategorie pojęciowe, a także konteksty metodologiczne dyscypliny. Porusza także zagadnienia dotyczące jej rozmiaru aksjologicznego. Opisując pedagogikę społeczną jako jedną z realnych orientacji działania, wskazuje także obszary funkcjonalnego działania pedagoga społecznego."
Prezentowany tom pierwszy podręcznika to spójny wykład autorski przedstawiający najważniejsze stanowiska teoretyczne i problemy użyteczne w tej dziedzinie. Wskazuje miejsce pedagogiki społecznej w rodzinie nauk społecznych i humanistycznych. Omawia kategorie pojęciowe, a także konteksty metodologiczne dyscypliny. Porusza także zagadnienia dotyczące jej rozmiaru aksjologicznego. Opisując pedagogikę społeczną jako jedną z realnych orientacji działania, wskazuje także obszary funkcjonalnego działania pedagoga społecznego."