Wiedza, umiejętności, zdolności, zdrowie, motywacja i wyznawane wartości przez osoby świadczące pracę decydują o ich zatrudnialności, stanowią źródło konkurencyjności organizacji, a także pomyślności regionów i krajów.
Upowszechnianie się tego faktu w świadomości społecznej prowadzi do wzrostu profesjonalizmu w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, które ewoluuje od rutynowego administrowania w kierunku jednostajnego zarządzania, integrującego – w strategiach i metodach rozwiązywania kwestii HR – aspekty ekonomiczne, społeczne i organiczne.
Zarządzanie zasobami ludzkimi, jako dziedzina badań oraz wdrożeń ergonomicznych rozwiązań dotyczących funkcjonowania ludzi w organizacji i na rynku pracy, jest związane z wieloma wyzwaniami, które determinują jego obecny i przyszły rozwój.
Zaliczyć do nich należy zmiany techniczne, które zmieniają charakter pracy oraz polityki i praktyki HR, czyniąc je coraz bardziej sieciowymi, zdalnymi i wirtualnymi. Zmiany demograficzne, generacyjne, w połączeniu z rosnącą mobilnością na rynkach pracy, to kolejne wyzwanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które wiąże się z rosnącą różnorakością.
Należy także pamiętać o presji płynącej z rynków pracy na wzrost efektywności pracy, optymalizację kosztów i innowacyjność usług HR. Zasygnalizowane powyżej kwestie stanowią przedmiot rozważań w książce, w której autor demonstruje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo, łącząc jego teoretyczne i użyteczne aspekty, a także akcentując znaczenie kontekstu w rozwijaniu teorii i doskonaleniu praktyki w tej dziedzinie zarządzania.
Książka jest asygnowana dla: osób prowadzących badania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, studentów ekonomii, zarządzania, socjologii na wyższych uczelniach różnorodnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów, kadry zarządzającej, pracowników i innych praktyków HR.
Tytuł Zarządzanie zasobami ludzkimi koncepcje praktyki wyzwania Autor Aleksy Pocztowski Wydawnictwo PWE EAN 9788320823219 ISBN 9788320823219 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 560 Format 16.2x23.8x23.5 cm Rok wydania 2018 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.772 kg