Książka jest panoramicznym obrazem współczesnych polskich mediów działających na Wyspach Brytyjskich. Oparta na dostępnych źródłach i szczegółowych badaniach mediów londyńskich, stanowi diagnozę kondycji prasy drukowanej i mediów internetowych, które po 1 maja 2004 r. Coraz liczniej zaczęły powstawać w Londynie i innych miastach brytyjskich, a które dziś już nieco okrzepły. Niektóre czerpią z historii i dorobku tradycji - te wydają się nieco zastygłe w swym myśleniu o współczesnej mobilności Polaków. Inne, młode, odżegnują się od przeszłości i patrzą w przyszłość, podobnie jak ich twórcy - emigranci lat dziewięćdziesiątych i poakcesyjni. I jedne, i drugie mają dziś swoje audytoria, są komuś niezbędne. O ich przyszłości zdecyduje czas i odbiorcy - Polacy w sporej Brytanii.
Autorka wnosi wyraźny wkład do polskiej nauki o komunikowaniu w zakresie historii mediów i systemów medialnych. W polskiej literaturze przedmiotu nie powstała dotychczas praca naukowa w sposób tak kompleksowy traktująca temat mediów polskojęzycznych w dużej Brytanii, ich funkcji, a także odbioru poprzez środowiska kilku fal polskiej imigracji w okresie po drugiej wojnie światowej. Cennym wkładem tej pracy jest zwłaszcza ukazanie roli Internetu dla możliwości rozwoju prasy, radiofonii i telewizji internetowej. [...] Autorka niebanalnie ukazała efemeryczność tych mediów, ich obfitość, lokalizm i próby rozszerzenia audytoriów, odmienność funkcjonowania, komercjalizację oraz wreszcie uzależnienie od kompetencji językowych odbiorców. [...] skategoryzowany materiał pozwolił autorce na zidentyfikowanie równocześnie potrzeb odbiorców, jak i funkcji mediów, jednocześnie zakładanych, jak i faktycznie spełnianych oraz także krytycznej oceny efektów ich działania.
dr hab. Alicja Jaskiernia
Tytuł Polskie media w pokaźnej Brytanii na początku... Autor Iwona Leonowicz-Bukała Wydawnictwo ASPRA EAN 9788375456004 ISBN 9788375456004 Kategoria Literatura, Medioznawstwo liczba stron 424 Format 240x170 mm Rok wydania 2015 Oprawa twarda