Monografia omawia popularną i stanowczo wpływową w dziedzinie PR teorię nadzwyczajnego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele: eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii świetnego public relations oraz prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii wyśmienitego public relations.
Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię nieprzeciętnego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najistotniej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje, a także debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations.
Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując niemało jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a dodatkowo przystępnie i przezroczyście wskazuje na zawiłości i wielki wokół PR.
Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations, a także krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga.
W końcowej części książki autor pokazuje swoje rozważania o ewolucji teorii perfekcyjnego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations,rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie użytecznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych.
Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations, a także wykładowcy akademickiego książka prezentuje wielkie spektrum ergonomicznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu.
Z książki skorzystają równocześnie specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny i eksperci z zakresu komunikacji społecznej. *** Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, danych i Bibliologii UW (od 2014 r.).
Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in.
kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. W: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red.
J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994). Tytuł wspaniałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty Autor Jacek Barlik Wydawnictwo Poltext EAN 9788381751612 ISBN 9788381751612 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 300 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka ze skrzydełkami