Karty pracy, dedykowane dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem rozumienia emocji – własnych i innych osób. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy borykają się z trudnościami w sferze emocjonalnej.
Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania:
- kiedy ludzie czują radość?
- jak może wyglądać osoba, która czuje wstyd?
- co może myśleć osoba, która odczuwa smutek?
- co można powiedzieć osobie, która czuje strach?
- jak poradzić sobie z negatywnymi emocjami?
Materiały pozwalają uczniom zdobywać wiedzę, jak zrozumieć intencję drugiej osoby, a podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy posiadają problemy z powodu niewystarczających kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
- sposoby radzenia sobie ze złością
- wczuwanie się w emocje innych
- sytuacje wywołujące wstyd/strach
- odczytywanie emocji z twarzy
- formy okazywania radości/smutku.
dodatkowo publikacja zawiera:
- dziennik emocji – pomoc do wizualnego przedstawienia cyklu nauki rozpoznawania i nazywania uczuć
- ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Karty mogą być wykorzystane poprzez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów w trakcie zajęć jednostkowych i grupowych.
Publikacja wchodzi w skład procesu, który tworzą również tytuły Znajdę przyjaciela i Buduję poczucie własnej wartości. Wszystkie trzy książki łączy motyw przewodni klocków, do którego odwołuje się oryginalne i interesujące opracowanie graficzne tych kart pracy.