Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami cyklu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy, a także wzorów nowoczesnania dydaktycznego (równocześnie w zespole klasowym, jak i indywidualnych).
Wartością licznych artykułów jest poza walorami teoretyczno-poznawczymi i użytecznymi przybliżenie poprzez autorów warsztatu metodologicznego (programowania badań, narzędzi badawczych, specjalistycznej bibliografii), a na ogół otwieranie na dialog nauczycieli najróżniejszych przedmiotów, pedagogów szkolnych, rodziców, kuratorów w trosce o holistyczny rozwój uczniów.
Rekomendując tom do druku, wyrażam przekonanie, że zainteresuje on duże grono odbiorców oraz zainspiruje do kontynuowania badań i poszukiwania wydajnych form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
(Z recenzji wydawniczej prof. UŚ dr hab. Heleny Synowiec)
Wartością licznych artykułów jest poza walorami teoretyczno-poznawczymi i użytecznymi przybliżenie poprzez autorów warsztatu metodologicznego (programowania badań, narzędzi badawczych, specjalistycznej bibliografii), a na ogół otwieranie na dialog nauczycieli najróżniejszych przedmiotów, pedagogów szkolnych, rodziców, kuratorów w trosce o holistyczny rozwój uczniów.
Rekomendując tom do druku, wyrażam przekonanie, że zainteresuje on duże grono odbiorców oraz zainspiruje do kontynuowania badań i poszukiwania wydajnych form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
(Z recenzji wydawniczej prof. UŚ dr hab. Heleny Synowiec)
Tytuł Praca z uczniem o specjalnych potrzebach eduk. T.1 Autorzy Anna Guzy (red.), Danuta Krzyżyk (red.) Wydawnictwo Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP EAN 9788371732713 ISBN 9788371732713 Kategoria Logopedia i pedagogika, Pedagogika ilość stron 170 Format 16,5x23,5 cm Rok wydania 2012 Oprawa broszurowa