Karty pracy ucznia z etyki to uzupełnienie podręcznika do etyki, wydrukowane w zupełnie nowej, perforowanej formie. Każdą kartę można oderwać, rozwiązać znajdujące się na niej zadania, oddać do sprawdzenia, a następnie wpiąć w skoroszyt stwarzający całość publikacji.
Publikacja asygnowana dla uczniów wszelkich klas liceów ogólnokształcących i techników uczęszczających na lekcje etyki. Zaproponowany przez autorów zestaw zadań pozwala zrealizować wymogi przewidziane w zakresie podstawowym programu nauczania.
Autorzy przygotowali przeróżnego typu ćwiczenia. Część z nich nawiązuje bezpośrednio do treści omawianych w podręczniku. Są to zagadnienia posiadające na celu utrwalenie wiedzy. W publikacji pojawiają się także zadania wymagające jednostkowej refleksji, stawiające przed uczniem konkretne przykłady do rozważenia.
Karty pracy z etyki zawierają na dodatek liczne fragmenty z literatury przedmiotu. Dzięki różnym ćwiczeniom i pytaniom do tych tekstów uczniowie nie tylko poszerzą swoją wiedzę i wykształcą w sobie wrażliwość etyczną, lecz także przećwiczą potrzebną dla każdego ucznia umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Proponowane w publikacji zadania są zatem różnorodne, także pod względem formy. Etyka. Karty pracy ucznia składa się z 14 rozdziałów: 1. Doświadczenie zła 2. Spojrzenie na rozwój moralności: od Kalego do trybunału w Norymberdze 3.
Strach, odwaga i sumienie 4. Doświadczanie wartości i ich natura 5. Odpowiedzialność 6. Nieprzystępno jest mówić o dobru 7. Normy moralne a rozwój człowieka 8. W pogoni za cnotą 9. W poszukiwaniu najwyższego dobra 10.
Od Augustyna do Levinasa, czyli półtora tysiąca lat refleksji etycznej 11. Ocena moralna czynu. Od deontologii do utylitaryzmu 12. Pomiędzy jednostką a zbiorowością. Etyka a polityka 13. Etyczny rozmiar codzienności 14.