choćby najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie wynajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług. Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać korzystne wrażenie i przekonywać do korzystania,typowo musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają.
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym realne jest tworzenie produktów i usług o bardziej instynktownym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, by lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego. Przedstawił także cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich użycie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany towar cyfrowy był pomocny, efektywny i ochoczoj wybierany. Przewodnik został napisany tak, by jak najistotniej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.
Tytuł Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu ulepszonych produktów i usług Autor Jon Yablonski Wydawnictwo Helion EAN 9788328380547 ISBN 9788328380547 Kategoria Sztuka\Architektura ilość stron 144 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1