W szkole spotykają się różnorodne typy przemocy - m.in. Wpisana w system edukacji i nieusuwalna z niego przemoc symboliczna, czy również ta, wynikająca z funkcjonowania jednostki w rodzinie czy grupie rówieśniczej.
Przenikanie się tych sfer czyni zadanie odróżniania przemocy akceptowanej (legalnej i koniecznej w procesie socjalizacji) od przemocy nieakceptowanej społecznie (nielegalnej i zgubnej w procesie socjalizacji) zadaniem szczególnie niełatwym.
Przemożne jest znaczenie przemocy niewidocznej, ukrytej nie tylko przed rozmiarem sprawiedliwości, lecz i przed spojrzeniami. Jak ją odnaleźć? Zapewne ukrywa się ona właśnie na granicy tego, co akceptowalne i tego, co niedopuszczalne.
Pojawi się na ogół tam, gdzie zapomnimy, jako nauczyciele i pedagodzy, zadać sobie w porę bardzo ważne pytania: czy to po prostu końskie zaloty, czy może już molestowanie; czy to nieformalny chrzest pierwszaków, czy może już fala; czy to tylko kolejne zasadnicze upomnienie podniesionym głosem, czy już psychiczne znęcanie się nad uczniem Tytuł Przemoc i agresja w szkole Autor Paweł Łuczeczko Wydawnictwo Wydawnictwo AHE w Łodzi EAN 9788374054676 ISBN 9788374054676 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 324 Format 205x145 mm Rok wydania 2009 Oprawa broszurowa