Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodzie technik organizacji reklamy. Realizuje treści z zakresu czwartej części kwalifikacji A.27 (Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej). Publikacja wyczerpująco omawia pomiędzy innymi zagadnienia związane z planowaniem etapów produkcji środków reklamowych.
Autorzy wskazują metody i techniki tworzenia reklamy. Przedstawiają sposoby obsługi urządzeń technicznych i korzystania z programów komputerowych do prezentowania środków reklamowych. Pokazują, jak prowadzić dokumentację dotyczącą branży.
W szczególny sposób podkreślają znaczenie przestrzegania zasad etyki zawodowej i przepisów prawa w trakcie produkcji środków reklamowych. Niemało danych ujęto w przezroczystych schematach i tabelach, by pomóc uczniowi uporządkować wiedzę.
W celu umożliwienia mu samodzielnej oceny znajomości tematyki wprowadzono pytania kontrolne dotyczące wszelkich poruszanych w książce zagadnień. Dla nauczycieli dostępne są bezpłatne materiały metodyczne - do pobrania w Klubie Nauczyciela.