Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który ¦ łącząc rozmaite teorie psychologiczne ¦ kreuje bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, ukazując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce.
Przedstawione w książce przykłady poręcznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki temu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnorodnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie efektywności używania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching.
Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej oraz czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych.
Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji.
uzupełniającą zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i zezwalające zrozumieć jej niepowtarzalny charakter. Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej