Oddajemy do rąk Czytelników drugą część linii Farmakologia w zadaniach, tym razem poświęconą zagadnieniom farmakologii ogólnej i klinicznej. Podręcznik ten jest unikatowy, a jego wartość polega na zdobywaniu wiedzy przez realizowanie zadań od najprostszych po coraz trudniejsze.
Nauka farmakologii polegająca na rozwiązywaniu zadań, odzwierciedlających sytuacje i problemy kliniczne, jest przyjemniejsza i mniej nużąca niżeli studiowanie klasycznych podręczników oraz lepiej utrwala wiedzę.
Dzięki trafnie ułożonym zadaniom Czytelnik podąża w ślad za lekiem od momentu zakupienia go w aptece i uzyskania na jego temat ogólnych informacji, poprzez procesy farmakokinetyczne warunkujące osiągnięcie poprzez lek punktu uchwytu po zażyciu go, mechanizm wywierania efektu terapeutycznego, aż po eliminację leku z organizmu.
Podręcznik zwraca uwagę na potrzebę indywidualizacji terapii, ze względu na choroby współistniejące, preferencje dotyczące sposobu przyjmowania leków czy przyzwyczajenia dietetyczne pacjenta. Podręcznik asygnowany jest studentom w ramach pracy własnej, jak ponadto nauczycielom akademickim, którym zadania mogą być pomocne w prowadzeniu zajęć czy przygotowywaniu zaliczeń.
Może zostać wykorzystany do nauki farmakologii, farmakologii klinicznej, farmakodynamiki, farmakokinetyki, opieki farmaceutycznej, gdyż obejmuje niemało aspektów związanych z lekiem. Publikacja skierowana jest do studentów różnorodnych kierunków medycznych, studentów medycyny, stomatologii, farmacji.
Będzie w dodatku genialną pomocną w przygotowaniu do niektórych egzaminów specjalizacyjnych, np. Z zakresu farmacji aptecznej, klinicznej czy szpitalnej Małgorzata Berezińska Dr n. Med., adiunkt w Zakładzie Farmakologii i Toksykologii, Katedry Farmakologii Ogólnej, Klinicznej i Toksykologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Wieloletni nauczyciel farmakologii na kierunku lekarskim i lekarsko-dentystycznym w języku polskim i angielskim. Koordynator przedmiotu na kierunku lekarskim UM w Łodzi. Otrzymała nagrodę studentów VI roku Wydziału Lekarskiego UM w Łodzi dla najlepszego nauczyciela akademickiego.
Zainteresowania naukowe dotyczą chronobiologii i chronofarmakologii.