Książka stanowi oryginalne, bogate i wieloaspektowe opracowanie tematu, który do tej pory nie był przedmiotem monograficznego ujęcia z językoznawczej perspektywy. Praca autorstwa Patrycji Pałki lukę tę w perfekcyjny sposób wypełnia.
[ ] na pewno niezwykle potężnym atutem pracy jest skategoryzowany przez Autorkę duży i przeróżny materiał badawczy, który jak dotąd nie podlegał językoznawczemu opisowi. [ ] Autorka przedmiotem oglądu uczyniła nie tylko ogłoszenia w prasie, plakaty czy ulotki reklamowe, lecz także rozmaitego rodzaju komponenty kultury materialnej, bardzo rzadko stanowiące materię badawczą w naukowych opracowaniach, m.in.
opakowania, pudełka, torebki na towar, papier firmowy, koperty, nalepki, rachunki, noty, cenniki, karty pocztowe, zróżnicowanego typu pisma. [] Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu informacji z rozmaitych źródeł i opracowań przedstawione w monografii treści daleko wykraczają poza analizę materiału badawczego.
Autorka omawia rozległe konteksty wybranej tematyki, wykazując przy tym niezwykłą szczegółowość, wręcz drobiazgowość opisu, przy równoczesnej umiejętności syntetycznego ujęcia. Łącząc dużo zróżnicowanych danych z różnorodnych dziedzin wiedzy i subdyscyplin językoznawczych, Badaczka prowadzi jednak spójny i przejrzysty wywód naukowy, dążąc do holistycznego ujęcia omawianej problematyki.
dzięki czemu monografia stanowi szczególnie bogate treściowo, wieloaspektowe opracowanie dyskursu reklamowego w początkowych etapach jego rozwoju. Z recenzji dr hab. Ewy Młynarczyk, prof. UP Tytuł Reklama handlowa w dawnym Krakowie...
Autor Patrycja Pałka Wydawnictwo Księgarnia Akademicka EAN 9788381386715 ISBN 9788381386715 Kategoria Literatura, Reklama liczba stron 413 Rok wydania 2022 Oprawa broszurowa