Wyniki poniższych badań mogą okazać się ergonomiczne dla szeregu osób, jednocześnie teoretyków, jak i praktyków.
Pozwolą one spojrzeć z innej perspektywy na zagadnienia uznania międzynarodowego państwa i jego skutków oraz podmiotowości międzynarodowoprawnej, wzbogacając polski dyskurs w tej materii oraz włączając w obieg naukowy w Polsce szereg refleksji obecnych literaturze w światowej. W ten sposób będą mogły pośrednio wpłynąć także na to, jak oceniane są poszczególne przypadki powstawania państw, nie tylko przez przedstawicieli doktryny prawa, ale także chociażby dziennikarzy i publicystów.
Wnioski z przeprowadzonej analizy będą mogły zostać wykorzystane przez polską służbę zagraniczną w sytuacjach, w których pojawia się konieczność wejścia poprzez nią w zróżnicowanego rodzaju kontakty oficjalne albo nieoficjalne z podmiotami, których Polska nie uznaje za państwa i mogą okazać się ciekawe dodatkowo dla sędziów i urzędników, którzy w codziennej praktyce spotykają się z koniecznością rozwiązywania solidnych problemów, z jakimi jednoczy się istnienie podmiotów, które nie są uznawane jako państwa przez polskie władze. Z Wprowadzenia