Książka jest rezultatem fascynacji ruchem i cielesnością - dwoma podstawowymi cechami sztuki animacji i muzyki. Niniejsza praca jest także wyrazem chęci wypełnienia i usystematyzowania pewnych luk w historii i teorii muzyki lubianej, stanowi próbę odpowiedzi na pytanie o miejsce ciała artysty w doświadczeniu muzycznym. Zespoły wirtualne to zjawisko nieprzystępne do jednoznacznego określenia i poprzez to trudne do uchwycenia. To grupy i artyści, którzy nie istnieją jednoznacznie w rzeczywistości. Są bytami zmediatyzowanymi, których twórczość nierozerwalnie związana jest z medium ich prezentacji. To równocześnie fikcyjne zespoły opisane w literaturze, grupy muzyczne występujące na zapotrzebowania filmów i seriali, jak i bohaterowie gier muzycznych, ale także grupy animowane i to na nie zwróciłem swoją uwagę. W polu mojego zainteresowania znalazły się więc zespoły, w których wszyscy artyści są reprezentowani przez formy graficzne i animowani zróżnicowanymi technikami artystycznymi. Jeżeli koncerty grup muzycznych mogą powiedzieć nam coś więcej o nas samych jako o odbiorcach i uczestnikach kultury współczesnej, to wydaje mi się, że właśnie dzięki występom zespołów animowanych jesteśmy w stanie na nowo i na nowych zasadach doznawać cielesności i jednocześnie zatracić ją w muzyce, która może jawić się jako somatoestetyczny fenomen.
- ze wstępu
- ze wstępu
Tytuł Słuchając hologramu. Cielesność wirtualnych... Autor Konrad Sierzputowski Wydawnictwo Instytut Kultury lubianej EAN 9788394569860 ISBN 9788394569860 Kategoria Literatura, Kultura liczba stron 162 Format 210x150 mm Rok wydania 2018 Oprawa broszurowa