Językowe ćwiczenia słuchowe asygnowane są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem, a także niezakończonym rozwojem mowy.Wykorzystując wiedzę wynikłą z stosowania kolekcji Słucham i uczę się mówić przygotowaliśmy nowe książeczki z linii Fleksja.
Pomoce te oparte są na, użytkowanej do tej pory, zasadzie wydłużenia czasu trwania głosek.Zadaniem linii jest:*Umożliwienie dziecku skrupulatnego wysłuchania końcówki odmienionego wyrazu*Zapoznanie się z rozmaitymi formami odmiany wyrazów *Ćwiczenie artykulacji (wymowy) wyrazów i końcówek*Ćwiczenie uwagi słuchowej*Ćwiczenie rozumienia wypowiedzi językowych*Przygotowanie do samodzielnego budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym Do płytek załączono ilustrowane książeczki.
Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej, a także na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania.Wybrałam jako przykładowe te rzeczowniki, które są dziecku znane z życia a także przystępne artykulacyjnie.Dziecko powinno słuchać nagrań codziennie przez 15 minut (sesje można podzielić na trzy pięciominutowe odcinki).
Ważne, żeby słuchanie nie było zakłócone, dlatego nie należy pozwolić dziecku na percepcję z,,wolnego pola" czyli poprzez głośniki. Aby wyłączyć wszystkie inne dźwięki dziecko słucha bezpośrednio ze słuchawek.
Nie powinno w tym czasie bawić się, ani odbierać innych bodźców (wzrokowych, dotykowych czy smakowych)