Co o sprawdzaniu umiejętności językowych musi dziś wiedzieć nauczyciel$4887 Jak prowadzić ćwiczenia kontrolne w klasie$4888 Jak sprawdzać wiedzę i umiejętności ucznia na bieżąco i pod koniec semestru, ustnie i pisemnie, w toku nieformalnych klasówek i sformalizowanych testów$4889 Jak powinien wyglądać dobry sprawdzian i test nauczycielski$4890 Jak punktować zadania$4891 Jak oceniać proce projektowe$4892 Jak namawiać ucznia do samooceny$4893 Co to jest portfolio i jak je zastosować $4894 Jak wystawiać stopnie i jak sformułować ocenę opisową$4895 Niniejsza książka podaje odpowiedzi na wszystkie te pytania.
także kompletne zestawy technik kontroli ustnej i pisemnej, przeznaczonych do sprawdzania wymowy, pisowni, opanowania słownictwa i struktur gramatycznych oraz do oceny rozwoju poszczególnych efektywności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania, a także wydajności zintegrowanych.
W podejściu komunikacyjnym celem nauczania jest wyposażenie ucznia w umiejętności radzenia sobie w standardowych sytuacjach wymagających zastosowania języka obcego. W toku kontroli i oceny sprawdzamy opanowanie tych właśnie umiejętności.
Tym sposobem nauczanie i testowanie zbliżają się do siebie i często przybierają te same formy. Bardzo mnóstwo aktywności lekcyjnych da się użyć jako ćwiczenia kontrolne, a niezwykle mnóstwo ćwiczeń spotykanych w sprawdzianach i testach to aktywności świetnie nadające się do użycia z pożytkiem na zwykłych zajęciach w klasie czy na lekcji prywatnej.
Naturalność, autentyczność, spektakularność i pokaźne prawdopodobieństwo napotkania tego rodzaju sytuacji w życiu to podstawowe cechy korzystnie prowadzonej kontroli i oceny. Wszystkie techniki kontroli prezentowane w niniejszej książce, to zarazem dogodne ćwiczenia lekcyjne, które można użyć - w zależności od zapotrzebowania i możliwości - w różnych grupach wieku, w różnych typach szkół i na przeróżnych stopniach nauczania.
EAN: 9788388839658 Format: 20x28,5 cm liczba stron: 216 Rok wydania: 2007 Wydawnictwo: Fraszka Edukacyjna Sp. Z o.o.