zestaw edukacyjny O to chodzi! dla klas 46 został tworzony zgodnie z założeniami nowej podstawy programowej i w pełni pozwala na realizację zawartych w niej celów. Łączy to, co korzystne i sprawdzone w konwencjonalnym kształceniu polonistycznym, z ujęciem pionierskim, wychodzącym naprzeciw postępowym realiom współczesnego świata, w jakim porusza się dziecko.
Autorki starają się znaleźć złoty środek między rozwijaniem poręcznych umiejętności a wprowadzaniem niezbędnej wiedzy, żeby nie rezygnując z teorii, kłaść nacisk na funkcjonalność, komunikacyjny charakter nauczania.
Podręczniki O to chodzi!
kształcą umiejętności ucznia w odbiorze wypowiedzi i wykorzystaniu zawartych w nich danych, w zakresie analizy i interpretacji tekstów kultury, a także tworzenia samodzielnych wypowiedzi ustnych i pisemnych. Ćwiczenie każdego typu umiejętności upraszczają niezależne moduły przeznaczone do zróżnicowanego rodzaju pracy;
prowadzą krok po kroku od umiejętności prostszych do bardziej skomplikowanych, od zadań analitycznych do syntetycznych, przy czym zawsze odwołują się do doświadczeń ucznia i wprowadzają nowe treści, wychodząc od tego, co uczeń już wie i co potrafi;
ułatwiają nauczycielowi indywidualizację pracy z każdym dzieckiem i zarazem pozwalają dostosować poziom trudności i zakres materiału do mocnego zespołu uczniowskiego;
zostały skonstruowane tak, aby nie przeciążać ucznia wiedzą, a kierować ku samokształceniu, umiejętności szukania, gromadzenia i ergonomicznego użytkowania informacji, rozwijać w dziecku twórczą i badawczą postawę oraz ciekawość świata. Autorki stawiają problemy, ale ich nie rozstrzygają zawarte w podręcznikach najróżniejsze teksty kultury zostały dobrane i opatrzone poleceniami w taki sposób, by motywować ucznia do refleksji, stawiania pytań, udziału w dyskusji i świadomego uczestnictwa w kulturze i życiu społecznym;
są atrakcyjne równocześnie pod względem urozmaiconego doboru tekstów literackich (konwencjonalnych i nowych) i proponowanych do nich zadań, jak i pod względem materiału językowego, a także rozmaitości ćwiczeń gramatycznych i ortograficznych, a przychylna, spokojna szata graficzna i niebanalny materiał ilustracyjny inspirują ucznia i wspierają proces kształcenia;
zawierają ciekawe, inspirujące i bogato ilustrowane opracowanie większych lektur (po trzy w każdym semestrze), oparte na pomysłowych, atrakcyjnych zadaniach;
pozwalają uczniowi na bieżąco sprawdzać zdobytą wiedzę i umiejętności służy do tego specjalna gra ze startem i metą umieszczona na końcu każdego rozdziału.
Autorki starają się znaleźć złoty środek między rozwijaniem poręcznych umiejętności a wprowadzaniem niezbędnej wiedzy, żeby nie rezygnując z teorii, kłaść nacisk na funkcjonalność, komunikacyjny charakter nauczania.
Podręczniki O to chodzi!
kształcą umiejętności ucznia w odbiorze wypowiedzi i wykorzystaniu zawartych w nich danych, w zakresie analizy i interpretacji tekstów kultury, a także tworzenia samodzielnych wypowiedzi ustnych i pisemnych. Ćwiczenie każdego typu umiejętności upraszczają niezależne moduły przeznaczone do zróżnicowanego rodzaju pracy;
prowadzą krok po kroku od umiejętności prostszych do bardziej skomplikowanych, od zadań analitycznych do syntetycznych, przy czym zawsze odwołują się do doświadczeń ucznia i wprowadzają nowe treści, wychodząc od tego, co uczeń już wie i co potrafi;
ułatwiają nauczycielowi indywidualizację pracy z każdym dzieckiem i zarazem pozwalają dostosować poziom trudności i zakres materiału do mocnego zespołu uczniowskiego;
zostały skonstruowane tak, aby nie przeciążać ucznia wiedzą, a kierować ku samokształceniu, umiejętności szukania, gromadzenia i ergonomicznego użytkowania informacji, rozwijać w dziecku twórczą i badawczą postawę oraz ciekawość świata. Autorki stawiają problemy, ale ich nie rozstrzygają zawarte w podręcznikach najróżniejsze teksty kultury zostały dobrane i opatrzone poleceniami w taki sposób, by motywować ucznia do refleksji, stawiania pytań, udziału w dyskusji i świadomego uczestnictwa w kulturze i życiu społecznym;
są atrakcyjne równocześnie pod względem urozmaiconego doboru tekstów literackich (konwencjonalnych i nowych) i proponowanych do nich zadań, jak i pod względem materiału językowego, a także rozmaitości ćwiczeń gramatycznych i ortograficznych, a przychylna, spokojna szata graficzna i niebanalny materiał ilustracyjny inspirują ucznia i wspierają proces kształcenia;
zawierają ciekawe, inspirujące i bogato ilustrowane opracowanie większych lektur (po trzy w każdym semestrze), oparte na pomysłowych, atrakcyjnych zadaniach;
pozwalają uczniowi na bieżąco sprawdzać zdobytą wiedzę i umiejętności służy do tego specjalna gra ze startem i metą umieszczona na końcu każdego rozdziału.