"W trzy lata po wydaniu książki »Poznaj swój głos« (powinnam była dać tytuł: »Poznaj swój głos, a poznasz siebie«) postanowiłam, na prośbę czytelników, podjąć próbę skrupulatniejszego opisania sposobów rozmawiania z wewnętrznym dzieckiem pokazując problemy, z którymi na ogół się spotykałam w mojej pracy pedagogicznej.
Książka ta jest drugą częścią »Poznaj swój głos«, z której czytelnik odnajdzie kilka cytatów. Tym razem niedużo będzie o głosie, choć tak naprawdę niemal zawsze początkuje się od głosu, a raczej od problemów z głosem i kończy się na odnalezionym własnym głosie.
Każdego, kto chce więcej na ten temat przeczytać i poznać ćwiczenia na uwalnianie głosu, odsyłam do »Poznaj swój głos«. Tu zajmę się tym jak dziecku dać głos. Termin wewnętrzne dziecko nie jest nowy - spotykamy go w wielu terapiach i technikach pracy w wyobraźni.
głównie dotyczy on realizowania doraźnych ćwiczeń, natomiast ja proponuję (i być może w tym nowość pomysłu) wziąć dziecko za rękę i prowadzić je całe życie. To daje inną perspektywę i bardzo ożywia nasze zdolności twórcze i opiekuńcze, a także usprawnia nam planowanie życia - w jego podstawowych zarysach - na dużo lat do przodu (jak to czyni prawdziwy rodzic).
Tak oto spróbuję w tej książce przybliżyć ideę pracy z dzieckiem podając więcej niż w poprzedniej książce precyzyjnych przykładów zachowań, jakie możemy dziecku zaproponować, prosząc przy tym aby zainteresowani nie trzymali się tych przykładów kurczowo, lecz by traktowali je jako jedne z możliwych i wymyślali świeże, własne zachowania.
Nie oddawajmy naszego życia w niczyje ręce! Bądźmy zawsze twórczo poszukujący własnych rozwiązań, korzystając z przekazanych nam pomysłów jako zwrócenia naszej uwagi na świeże możliwości - a tych nigdy nie ma końca." autorka Powyższy opis pochodzi od wydawcy.