- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania składników narysowanego schematu rysunku, a także samodzielnego tworzenia ilustracji tematycznych (do przekazanego wzoru należy dorysować zróżnicowane części, wytwarzając za każdym razem inny obrazek).
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć i koordynację wzrokowo-ruchową.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.Zeszyty te można użyć do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Planowanie ruchów ręki wymaga m.in. Dobrego oceniania odległości pomiędzy punktami, koordynacji widocznie-ruchowej i dominacji ręki. Ćwiczenia te przygotowują do nauki pisania, wtórnie wspomagają poprawne planowanie ruchów narządów artykulacyjnych.
Dziecko ma za zadanie narysować wzór w wyznaczonych liniach, starając się w skrupulatny sposób zbratać kropki. Jego zadaniem jest ocenienie odległości między kropkami i linijkami (pionowymi, poziomymi) i kreślenie wzoru płynnym ruchem pod stałą kontrolą wzroku.Najpierw dziecko wykonuje proste wzory, następnie przechodzi do dłuższych i trudniejszych.
Zeszyt: oprawa miękka, format A4
Środek: 120 stron czarno-białych