Dla każdej grupy wiekowej przygotowane są 4 części kart pracy. Każda część umownie odpowiada jednej porze roku. Podczas pracy z jedną częścią kart pracy dzieci sukcesywnie poznają jednego z Supersmyków.
Fantastyczna postać Supersmyka towarzyszy dzieciom podczas rozwiązywania niektórych zadań, całą grupę Supersmyków dzieci poznają bliżej na wybranych rozkładówkach wprowadzających do tematu tygodnia. Supersmyki posiadają swoje zainteresowania, a także pory roku, które istotnie kochają!
Zadania w kartach pracy cechuje narastanie poziomu trudności oraz cykliczność w utrwalaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności. Przedszkolak przyswaja sobie wiedzę i umiejętności w tempie zgodnym z jego aktualnymi możliwościami poznawczymi.
Temat tygodnia Każdy temat otwiera barwna, atrakcyjna ilustracja, która zachęca dziecko do stawiania hipotez, prezentowania posiadanej wiedzy i odkrywania obszarów poszukiwań, które będą realizowane w bieżącym tygodniu.
Kolorowa ilustracja wzbudza ciekawość dziecka, aktywizuje całą grupę przedszkolaków i ukierunkowuje ich działania. Fotografie i ilustracje W kartach pracy znajduje się dużo zdjęć, które ukazują realizm otaczającego nas świata.
W zależności od tego, co jest prezentowane w serii Supersmyki spotkać można kilka rodzajów graficznego ujęcia omawianych zagadnień. Okazy naturalne (np. Zwierzęta), zjawiska znane z codziennego życia to materiały idealnie prezentujące się na zdjęciach.
Barwne, ciepłe ilustracje genialnie obrazują treści opowiadań albo baśni. Sprzyja to rozwijaniu spostrzegawczości u dzieci, kształtuje umiejętność interpretowania zdarzeń, logicznego myślenia, kojarzenia faktów i stanowi pretekst do kształcenia umiejętności wypowiadania się.
Charakterystyka kart pracy: 1. Każdy temat tygodnia zainicjowany został w formie pytania. Dlaczego pewien czwartek jest tłusty$688 - W jakim wydarzeniu uczestniczą dzieci$689 - Spójrz na kalendarz. Czy wiesz, jakie wydarzenie obchodzimy tego dnia$690 - Popatrz na dzieci.
Wskaż, które części nie pasują do ich przebrań. Czy potrafisz powiedzieć, kto jest ich właścicielem$691 - Które dziecko nie wymieniło się żadnym elementem swojego stroju$692 - Powiedz, jaki jest twój wymarzony strój na bal karnawałowy$693 2.
Każdy tydzień pracy z przedszkolakami rozpoczynamy od kolorowej ilustracji, która jest wprowadzeniem do tematu tygodnia. 3. Każde pytanie jest tematem tygodniowych zajęć z dziećmi. 4. Każdy dzień zbliża dzieci do odpowiedzi...