akiej książki o komputerach jeszcze nie było! Historię komputerów opowiadają Docent Pięć Procent oraz pies (es). Obaj dali się wessać i z wnętrza komputera (sieci komputerowej) przedstawiają nie tylko dzieje komputerów, ale też gier, internetu itd.
Bo jak się jest we wnętrzu komputera wie się o nim wszystko. Nieco szalona forma graficzna nawiązuje stylistycznie zarówno do szczególnie modnego Minecrafta, jak i wielu gier przenośnych, które wykorzystują modną dzisiaj kanciastą oprawę.
równocześnie jest to bezpośrednie nawiązanie do historii 8-bitowych komputerów, z którymi sentymentalnie związane jest całe pokolenie 30/40-letnich tatusiów, a także 50/60-letnich dziadków. Równocześnie forma graficzna, jak i sposób narracji są na tyle uniwersalne,z pewnością urzekną nie tylko sześciolatków, ale i dorosłych czytelników tej książki stanowczo lekka,szczególnie rzetelna, jeśli chodzi o wiedzę, i fachowo skonsultowana opowieść Szalona historia komputerów może być stosowana w przeróżnych działaniach edukacyjnych, m.in.
w szkole.