Książka w nowy sposób prezentuje sztukę powstającą od lat 50. Do 70. XX wieku w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej, które zbratał wówczas entuzjazm dla sztuki kinetycznej i op-artu.
Była to pewnego typu alternatywa dla północnoatlantyckiego mainstreamu: osi łączącej Paryż, Londyn oraz Nowy Jork i królujących tam kolejnych trendów, od abstrakcyjnego ekspresjonizmu, przez pop-art, minimalizm, aż po konceptualizm. W cieniu tych mód, w Warszawie, Budapeszcie, Zagrzebiu, Moskwie, Buenos Aires, Rio de Janeiro czy So Paulo, pojawiły się sieci praktyk artystycznych zogniskowanych wokół kwestii postępu, nauki i technologii, podboju przestrzeni kosmicznej, konstrukcji i zmysłowego odbioru dzieła sztuki, współtworzonego przez percepcję widza.
Była to pewnego typu alternatywa dla północnoatlantyckiego mainstreamu: osi łączącej Paryż, Londyn oraz Nowy Jork i królujących tam kolejnych trendów, od abstrakcyjnego ekspresjonizmu, przez pop-art, minimalizm, aż po konceptualizm. W cieniu tych mód, w Warszawie, Budapeszcie, Zagrzebiu, Moskwie, Buenos Aires, Rio de Janeiro czy So Paulo, pojawiły się sieci praktyk artystycznych zogniskowanych wokół kwestii postępu, nauki i technologii, podboju przestrzeni kosmicznej, konstrukcji i zmysłowego odbioru dzieła sztuki, współtworzonego przez percepcję widza.
Tytuł The Other Trans-Atlantic: Kinetic and Op Art in... Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Muzeum Sztuki innowacyjnej w Warszawie EAN 9788364177422 ISBN 9788364177422 Kategoria Literatura, Sztuka ilość stron 258 Format 195x138x15 mm Rok wydania 2018 Oprawa broszurowa