W zbiorze znajdują się wyniki badań socjologów, prawników, dziennikarzy, teologów, pedagogów oraz przedstawicieli wielu innych dziedzin i dyscyplin naukowych. Bogactwo tychże dyscyplin umożliwia podejście do tematyki współczesnego użycia Internetu na wielu płaszczyznach i w wielu obszarach życia codziennego W niniejszym tomie zebrane pozostały teksty odnoszące się do zastosowania Internetu w procesie stylizacji wizerunku pracodawców i profesjonalistów starających się zmienić miejsce zatrudnienia, polityków toczących wirtualne walki wyborcze i pojedynki o zdobycie jak największej popularności, a także przedstawicieli Kościoła Katolickiego wykorzystujących social media do promowania sfery sacrum.
występowanie w sieci, obok możliwości docierania z przekazem do wielu potencjalnych "konsumentów", niesie ze sobą jeszcze niemało poważnych obowiązków, wyzwań i zagrożeń. Obowiązki wynikają z konieczności mistrzowskiego prowadzenia posiadanych witryn, nadążania za zmianami koniunktury, a także oczekiwań społecznych.
Wyzwania i zagrożenia dotyczą sposobów umiejętnego radzenia sobie z falami anonimowej cyberprzemocy słownej i złej woli internautów negatywnie usposobionych do pomysłodawców przedsięwzięć, jakie prowadzone są w Internecie.
Odpowiedzi na pytania o znaczenie wykorzystania Internetu w kreowaniu wizerunku osób i instytucji, przydatność mediów społecznościowych w prowadzeniu polityki i promocji sacrum a także o genezę problemów z tym związanych, ich przebieg w potężnych przypadkach, a także wnioski wynikające ze studium tychże wybranych przypadków zawarte zostały w tekstach skategoryzowanych w tymże tomie.