Jednym z głównych czynników rozwoju i wzrostu konkurencyjności firm sektora MSP staje się zwiększenie poziomu ich innowacyjności technicznej, a także nowoczesności produktów i usług. Osiągnięciu tych celów sprzyja przedsiębiorczość technologiczna, rozumiana jako proces zapewnienia obszerniejszej ergonomiczności ergonomicznej wynikom badań naukowych produktywną współpracę między ośrodkami naukowymi, insytucjami rynku kapitałowego i sfery okołobiznesowej a przedsiębiorstwami.
W książce przedstwiono: znaczenie przedsiębiorczości technicznej we współczesnej gospodarce; wewnętrzne i zewnętrzne determinanty rozwoju przedsiębiorczości technicznej; zarządzanie wiedzą, projektami i współpracą w przedsiębiorczości technologicznej; wyniki badań ankietowych demonstrujących zjawiska przedsiębiorczości technologicznej w praktyce funkcjonowania znikomych i przeciętnych firm; przykłady firm wykorzystujących koncepcję przedsiębiorczości technicznej.
Publikacja jest skierowana zarówno do studentów kierunków i specjalizacji związanych z zarządzaniem w MSP, słuchaczy studiów podyplomowych oraz kursów i szkoleń, nastawionych na rozwijanie oraz kształtowanie postaw przedsiębiorczych i aktywizację firm sektora MSP, jak i do praktyków - przedsiębiorców i menedżerów z niepokaźnych i średnich firm, wdrażających nowe rozwiązania techniczne we współpracy z partnerami naukowo-technologicznymi, oraz pracowników naukowych, zamierzających komercjalizować i wdrażać swoje pomysły i rozwiązania poręczne w jednostkach gospodarczych.