Książka jest kompleksowym opracowaniem problematyki reklamy adwokackiej. Uwzględnia równocześnie zagadnienia etyczne, jak i prawne na poziomie krajowym, w tym ponadto obowiązujące przedstawicieli palestry regulacje unijne dotyczące tego zagadnienia oraz omawia relacje pomiędzy nimi.
Płynące z tej analizy wnioski wraz z analizą prawną pokazują, jakie możliwości ma adwokat chcący kształtować swój wizerunek w przestrzeni publicznej, a z reguły, jakie obowiązki ma w tym zakresie samorząd adwokacki.
W opracowaniu omówiono m.in. Takie kwestie jak: o pojęcie i funkcje etyki zawodowej adwokatów; o cele i funkcje reklamy, a także jej rodzaje i formy; o obowiązujące ramy prawne i etyczne reklamy adwokackiej, a także ograniczenie prawa do posługiwania się reklamą adwokacką i jej regulacje w innych państwach europejskich w tym zakresie.
Książka będzie cenną lekturą nie tylko dla świadczących pomoc prawną adwokatów i radców prawnych, lecz także dla sędziów, podmiotów proponujących usługi reklamowe, a także pracowników naukowych i studentów.