Największy problem w badaniach marketingowych to zdobycie respondenta i utrzymanie jego uwagi. Gamification umożliwia zaangażowanie respondenta i uzyskanie ulepszonych wyników badań. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” to pierwsza publikacja na ten temat.
Autorzy, którzy mają na swym koncie kilkanaście dużych projektów badawczych z wykorzystaniem gamification, dzielą się doświadczeniem i wiedzą. „Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” to funkcjonalna i niezbędna lektura dla specjalistów zajmujących się badaniami marketingowymi i konsumenckimi, agencji badawczych, marketingowców, a także studentów socjologii, marketingu, informatyki.Bitwa współczesnego marketingu toczy się na ogół o uwagę konsumenta.
Do opisu nowej rzeczywistości wykonano pojęcie „attention economy”, zakładające, że uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy typowo rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (…) W jaki sposób my – badacze marketingowi – nadążamy za zmianami? Czy stosowane przez nas narzędzia są korzystnie dobrane do wyzwań współczesnego świata i ekspresowo zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy?Ze wstępu autorów„Tytułowa gamifikacja (grywalizacja) to wykorzystywanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w zróżnicowanych działaniach grupowych, w celu powiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania.
Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym”.- prof. Dr hab. Małgorzata Bombol„Należy niezwykle docenić wiedzę autorów w temacie, liczne przykłady z literatury i praktyki zagranicznej, a także opisy własnych eksperymentów.
Książkę wzbogacają w dodatku komentarze i przykłady starań praktyków z polskiego rynku badań marketingowych. To praktyczny przewodnik po tym, jak poprawnie zaprojektować angażujące badanie ilościowe i jakościowe”.- dr Michał Jan Lutostański