Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego charakteryzują trzy równocześnie występujące atrybuty: 1) identyfikacja z celami i wartościami firmy, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy.
Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, że pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości producenta i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w obszerniejszym stopniu niż czynniki technologiczne albo finansowe.Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników oraz obfite potencjalne rezerwy w tym zakresie.
równocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują dużo korzyści wysokiego zaangażowania, jak większa wydajność, wysoki poziom kreatywności i postępowości, obszerniejsze poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników i stabilizacja talentów. Marki z niezaangażowanymi pracownikami znamionuje pokaźna absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak efektywnej komunikacji, rozgrywki polityczne.
S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz pokaźniejsza siła klienta i siła pracownika.
Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim.Świadome budowanie w organizacji wydajnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących oraz podejmowania działań kreujących trafne postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce.
Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości producenta dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania poprzez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu poprzez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców.
Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, że pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości producenta i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w obszerniejszym stopniu niż czynniki technologiczne albo finansowe.Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników oraz obfite potencjalne rezerwy w tym zakresie.
równocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują dużo korzyści wysokiego zaangażowania, jak większa wydajność, wysoki poziom kreatywności i postępowości, obszerniejsze poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników i stabilizacja talentów. Marki z niezaangażowanymi pracownikami znamionuje pokaźna absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak efektywnej komunikacji, rozgrywki polityczne.
S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz pokaźniejsza siła klienta i siła pracownika.
Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim.Świadome budowanie w organizacji wydajnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących oraz podejmowania działań kreujących trafne postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce.
Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości producenta dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania poprzez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu poprzez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców.
Tytuł Zaangażowanie pracowników sposoby oceny i motywowania Autor Marta Juchnowicz Wydawnictwo PWE EAN 9788320820102 ISBN 9788320820102 Kategoria Akademicka liczba stron 184 Format 16.2x23.6x1.2 cm Rok wydania 2012 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.338 kg