Zarządzanie poprzez wartości to szczegółowy plan działania, jak rozszerzyć wartość przedsiębiorstwa, dobrze nim zarządzając. To klasyczna przypowieść Kena Blancharda o tym, iż prawdziwy sukces osiągają tylko te marki, które konsekwentnie kierują się widocznymi dla siebie wartościami, takimi jak wysoka jakość życia pracowników, a także wysoka jakość usług.
solidną i trwałą pozycję zdobywają bowiem nie te przedsiębiorstwa, które jednorazowo odnotowują spore zyski, ale te, które potrafią zorganizować cały zespół wokół celu, jakim są wspólnie wyodrębnione wartości.
Ken Blanchard przedstawia, jak zarządzanie przez wartości (czyli Managing żeby Values – MBV), zmieniając życie menedżerów i pracowników, zmienia firmy i pozwala wygrywać wszystkim: właścicielom i udziałowcom, pracownikom i klientom.
Książka i zawarty w niej plan działania to efekt ponad 25-letnich badań i obserwacji autora dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. Kluczowym spostrzeżeniem jest to, że zmiany trzeba zacząć od siebie, a potem dopiero można przekonywać do nich współpracowników.
Wprowadzanie zarządzania poprzez wartości jest porównywane do podróży i składa się z trzech etapów: - precyzowanie misji bądź celu i wartości, - komunikowanie misji i wartości, - zestrajanie codziennych praktyk z misją i wartościami.
Odbycie podróży, w którą zaprasza nas Ken Blanchard, sprawi, iż nasza organizacja stanie się szczęśliwą firmą – fortunate company. Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem „Jednominutowego Menedżera”, „Cała naprzód!” i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing aby Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest renomowanym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na cykl.