Tytuł Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym Podtytuł nowe trendy i obszary Autorzy Marzena Okrasa, Wojciech J. Maliszewski, Marian Fiedor Język polski Wydawnictwo Adam Marszałek ISBN 978-83-8019-248-5 Rok wydania 2015 liczba stron 339 Format pdf Spis treści Wstęp 9
I. PODMIOTOWE I SYTUACYJNE UWARUNKOWANIA KOMUNIKACJI
W INTERAKCJACH MIĘDZYLUDZKICH.
PERSPEKTYWA SŁOWACKA I POLSKA
Marek Stachoň
Diskurz, kritika a medziľudská komunikácia
[Dyskurs, krytyka i interpersonalna komunikacja] 13
Jaroslav Uhel
Diferenciácia kresby ako prostriedok komunikácie
[Rysunki zróżnicowania środkiem komunikacji] 30
Michal Bratko
Dizajn ako činiteľ komunikácie a interakcie človeka s najširším okolím
[Projekt jako czynnik komunikacji i interakcji człowieka w środowisku] 51
Kazimierz Czerwiński
Zaniedbane aspekty komunikowania w edukacji szkolnej 59
Danuta Borecka-Biernat
Rola poczucia kontroli nad otoczeniem i reakcji emocjonalnych w regulacji
destruktywnych strategii radzenia sobie młodzieży w przypadku konfliktu
społecznego 75
Danuta Wosik-Kawala
Kompetencje emocjonalne jako przesłanka ku racjonalności
w konfliktach szkolnych 101
Soňa Kariková
Pararely psychológie a andragogiky
[Paralela psychologii i andragogiki] 112
II. PRZESTRZEŃ INTERAKCJI KOMUNIKACYJNYCH.
dostatek PODMIOTÓW I SYTUACJI W PERSPEKTYWIE
KONFLIKTÓW I KRYZYSÓW
Vojtech Korim
Fenomén konfliktov, jeho historické, politologické a spoločenské aspekty
v edukačných kontextoch
[Zjawisko konfliktu, jego historyczne, polityczne i społeczne aspekty w edukacji] 143
Grażyna Bartkowiak
Koncepcja zarządzania dyskretnego jako sugestia otwartego stylu
komunikowania się w kierowaniu zespołem nauczycielskim
poprzez dyrektora szkoły 160
Vašašová Zlata
Komunikácia v školských záťažových situáciách
[Komunikacja interpersonalna w szkole w sytuacjach stresowych] 174
Kinga Tucholska, Marian Fiedor
Słowa to mury albo mosty. O roli języka w przebiegu konfliktów i o języku
porozumienia 195
Grażyna Stanisława Kmita
Kłamstwo jako podłoże języka konfliktu 210
Teresa Lewandowska-Kidoń
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako źródło konfliktów
w szkole – perspektywa wielowymiarowa 222
Justyna Deręgowska
Komunikacja pracowników służby zdrowia z pacjentem w wieku podeszłym 239
Natalia Majchrzak
Psychologiczno-lingwistyczne aspekty kompetencji komunikacyjnych
w edukacji dla zarządzania bezpieczeństwem państwa 251
Soňa Karikova, Petra Koppová
Kompetencie lektora pri riešení prevencie násilia na pracovisku Pedagogická
fakulta UMB Banská Bystrica, SR
[Kompetencje nauczyciela akademickiego w przeciwdziałaniu przemocy
w miejscu pracy na przykładzie UMB w Bańskiej Bystrzycy na Słowacji] 272
Bronislava Kasáčová
Učiteľ v sociálnom a profesijnom kontexte. Činnosti učiteľa – komunikácia medzi
pedeutológiou a edukačnou realitou
[Nauczyciel w kontekście społecznym i zawodowym. Działalność nauczyciela –
umiejętności komunikacyjne w teorii pedentologicznej a rzeczywistość
edukacyjna] 305
I. PODMIOTOWE I SYTUACYJNE UWARUNKOWANIA KOMUNIKACJI
W INTERAKCJACH MIĘDZYLUDZKICH.
PERSPEKTYWA SŁOWACKA I POLSKA
Marek Stachoň
Diskurz, kritika a medziľudská komunikácia
[Dyskurs, krytyka i interpersonalna komunikacja] 13
Jaroslav Uhel
Diferenciácia kresby ako prostriedok komunikácie
[Rysunki zróżnicowania środkiem komunikacji] 30
Michal Bratko
Dizajn ako činiteľ komunikácie a interakcie človeka s najširším okolím
[Projekt jako czynnik komunikacji i interakcji człowieka w środowisku] 51
Kazimierz Czerwiński
Zaniedbane aspekty komunikowania w edukacji szkolnej 59
Danuta Borecka-Biernat
Rola poczucia kontroli nad otoczeniem i reakcji emocjonalnych w regulacji
destruktywnych strategii radzenia sobie młodzieży w przypadku konfliktu
społecznego 75
Danuta Wosik-Kawala
Kompetencje emocjonalne jako przesłanka ku racjonalności
w konfliktach szkolnych 101
Soňa Kariková
Pararely psychológie a andragogiky
[Paralela psychologii i andragogiki] 112
II. PRZESTRZEŃ INTERAKCJI KOMUNIKACYJNYCH.
dostatek PODMIOTÓW I SYTUACJI W PERSPEKTYWIE
KONFLIKTÓW I KRYZYSÓW
Vojtech Korim
Fenomén konfliktov, jeho historické, politologické a spoločenské aspekty
v edukačných kontextoch
[Zjawisko konfliktu, jego historyczne, polityczne i społeczne aspekty w edukacji] 143
Grażyna Bartkowiak
Koncepcja zarządzania dyskretnego jako sugestia otwartego stylu
komunikowania się w kierowaniu zespołem nauczycielskim
poprzez dyrektora szkoły 160
Vašašová Zlata
Komunikácia v školských záťažových situáciách
[Komunikacja interpersonalna w szkole w sytuacjach stresowych] 174
Kinga Tucholska, Marian Fiedor
Słowa to mury albo mosty. O roli języka w przebiegu konfliktów i o języku
porozumienia 195
Grażyna Stanisława Kmita
Kłamstwo jako podłoże języka konfliktu 210
Teresa Lewandowska-Kidoń
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako źródło konfliktów
w szkole – perspektywa wielowymiarowa 222
Justyna Deręgowska
Komunikacja pracowników służby zdrowia z pacjentem w wieku podeszłym 239
Natalia Majchrzak
Psychologiczno-lingwistyczne aspekty kompetencji komunikacyjnych
w edukacji dla zarządzania bezpieczeństwem państwa 251
Soňa Karikova, Petra Koppová
Kompetencie lektora pri riešení prevencie násilia na pracovisku Pedagogická
fakulta UMB Banská Bystrica, SR
[Kompetencje nauczyciela akademickiego w przeciwdziałaniu przemocy
w miejscu pracy na przykładzie UMB w Bańskiej Bystrzycy na Słowacji] 272
Bronislava Kasáčová
Učiteľ v sociálnom a profesijnom kontexte. Činnosti učiteľa – komunikácia medzi
pedeutológiou a edukačnou realitou
[Nauczyciel w kontekście społecznym i zawodowym. Działalność nauczyciela –
umiejętności komunikacyjne w teorii pedentologicznej a rzeczywistość
edukacyjna] 305