Tytuł Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym Podtytuł Źródła, koncepcja i identyfikacje Autor Marzena Magda-Adamowicz Język polski Wydawnictwo Adam Marszałek ISBN 978-83-8019-040-5 Rok wydania 2016 Toruń liczba stron 295 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 7
1. Fenomen i czynniki twórczości i twórczości pedagogicznej 11
1.1. Rodowód twórczości 11
1.2. Anatomia twórczości 12
1.3. Specyfika twórczości 14
1.4. Uwarunkowania twórczego pedagogicznie nauczyciela 15
2. Systemowe koncepcje twórczości 73
2.1. Systemologiczne inspiracje pedagogiki twórczości 73
2.2. Twórczość transgresją 85
2.3. Twórczy styl życia 88
2.4. Interakcyjna teoria twórczości 89
2.5. Stopnie twórczości 95
2.6. Twórczość pedagogiczna 96
3. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej nauczycieli 101
3.1. Twórczość pedagogiczna obiektywna szerszego zakresu 103
3.2. Twórczość pedagogiczna obiektywna węższego zakresu 119
3.3. Twórczość pedagogiczna subiektywna szerszego zakresu 137
3.4. Twórczość pedagogiczna subiektywna węższego zakresu 148
4. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością
pedagogiczną nauczycieli 162
4.1. Istota epistemologii 162
4.2. Swoistość paradygmatu funkcjonalistycznego 165
4.3. Specyfika systemowej orientacji prowadzonych badań 172
4.4. Holistyczny trend systemowego poznania empirycznego 174
4.5. Koncepcja i struktura procesu badań empirycznych 177
4.6. Zasady i etapy wykorzystywania procedury systemowej 183
4.7. Warianty badań systemowych 190
4.8. Instrumentarium poznania systemowego 193
5. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli 199
5.1. Atrybuty osobowości 201
5.2. Proces twórczy 216
5.3. Dzieło twórcze 216
5.4. Wartość, styl życia i środowisko zewnętrzne 223
Zakończenie 225
Literatura cytowana 229
Aneksy 244
1. Fenomen i czynniki twórczości i twórczości pedagogicznej 11
1.1. Rodowód twórczości 11
1.2. Anatomia twórczości 12
1.3. Specyfika twórczości 14
1.4. Uwarunkowania twórczego pedagogicznie nauczyciela 15
2. Systemowe koncepcje twórczości 73
2.1. Systemologiczne inspiracje pedagogiki twórczości 73
2.2. Twórczość transgresją 85
2.3. Twórczy styl życia 88
2.4. Interakcyjna teoria twórczości 89
2.5. Stopnie twórczości 95
2.6. Twórczość pedagogiczna 96
3. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej nauczycieli 101
3.1. Twórczość pedagogiczna obiektywna szerszego zakresu 103
3.2. Twórczość pedagogiczna obiektywna węższego zakresu 119
3.3. Twórczość pedagogiczna subiektywna szerszego zakresu 137
3.4. Twórczość pedagogiczna subiektywna węższego zakresu 148
4. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością
pedagogiczną nauczycieli 162
4.1. Istota epistemologii 162
4.2. Swoistość paradygmatu funkcjonalistycznego 165
4.3. Specyfika systemowej orientacji prowadzonych badań 172
4.4. Holistyczny trend systemowego poznania empirycznego 174
4.5. Koncepcja i struktura procesu badań empirycznych 177
4.6. Zasady i etapy wykorzystywania procedury systemowej 183
4.7. Warianty badań systemowych 190
4.8. Instrumentarium poznania systemowego 193
5. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli 199
5.1. Atrybuty osobowości 201
5.2. Proces twórczy 216
5.3. Dzieło twórcze 216
5.4. Wartość, styl życia i środowisko zewnętrzne 223
Zakończenie 225
Literatura cytowana 229
Aneksy 244