Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego
Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego
Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego

Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego

78,00 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 78,00 zł

Przeszukaliśmy dużą ilość sklepów on-line w naszej bazie aby odnaleźć najlepszą ofertę dla Ciebie. Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego Anna Konert z kategorii audiobooki kupisz w cenie 78,00 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Przedstawiona cena 78,00 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788326468230
  • Anna Konert
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 300
  • 2014

Opis Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego

Tytuł Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego Autor Anna Konert Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-6823-0 seria Monografie Rok wydania 2014 liczba stron 300 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 11

Wstęp | str. 15

Część I
Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. Ryzyka ogólnego

Rozdział 1
Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. Ryzyka ogólnego w prawie międzynarodowym | str. 25

1.1. Historia tworzenia systemu rzymskiego | str. 25

1.2. System rzymski - ogólna charakterystyka | str. 28

1.2.1. Konwencja rzymska z 1933 r. | str. 28

1.2.2. Protokół brukselski z 1938 r. | str. 38

1.2.3. Konwencja rzymska z 1952 r. | str. 39

1.2.3.1. Zakres przedmiotowy wykorzystania konwencji | str. 41

1.2.3.2. Zakres podmiotowy zastosowania konwencji | str. 47

1.2.3.3. Problematyka odpowiedzialności cywilnej | str. 55

1.2.3.4. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej | str. 68

1.2.4. Jurysdykcja | str. 70

1.2.4.1. Forum rei i forum delicti | str. 70

1.2.4.2. Forum delicti jako jedyne forum | str. 70

1.2.4.2.1. Forum actoris? | str. 74

1.2.4.3. Przedawnienie roszczeń | str. 76

1.2.5. Protokół montrealski z 1978 r. | str. 76

1.3. Próba oceny systemu rzymskiego | str. 81

1.4. Propozycja ILA | str. 86

1.5. Próby modernizacji systemu rzymskiego (2001-2008) | str. 87

1.6. Konwencja o kompensacji szkód wyrządzonych osobom trzecim poprzez statki powietrzne z 2009 r. - ogólna charakterystyka | str. 92

1.6.1. Zakres zastosowania | str. 92

1.6.2. Odpowiedzialność eksploatującego statek powietrzny | str. 97

1.6.2.1. Podmiot odpowiedzialny | str. 97

1.6.2.2. Zasada odpowiedzialności | str. 99

1.6.2.3. Przesłanki odpowiedzialności | str. 102

1.6.2.4. Pierwszeństwo w wypłacie odszkodowań | str. 109

1.6.2.5. Odpowiedzialność kilku podmiotów | str. 110

1.6.2.6. Przesłanki zwalniające z odpowiedzialności | str. 110

1.6.2.7. Wypłata zaliczek | str. 110

1.6.3. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej | str. 111

1.6.4. Pozostałe postanowienia konwencji | str. 112

Rozdział 2
Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. Ryzyka ogólnego w systemach prawnych niektórych państw | str. 114

2.1. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w prawie polskim | str. 114

2.1.1. Wprowadzenie | str. 114

2.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w rozporządzeniu Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o prawie lotniczem z 1928 r. | str. 115

2.3. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w ustawie - Prawo lotnicze z 1962 r. | str. 120

2.4. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w ustawie - Prawo lotnicze z 2002 r. | str. 122

2.4.1. Wprowadzenie | str. 122

2.4.2. Zakres przedmiotowy ustawy | str. 124

2.4.3. Zakres podmiotowy ustawy | str. 125

2.4.4. Zasada odpowiedzialności | str. 129

2.4.5. Przesłanki odpowiedzialności | str. 131

2.4.6. Okoliczności egzoneracyjne | str. 135

2.4.7. Odpowiedzialność na zasadzie winy (zderzenie statków powietrznych, a także przewóz z grzeczności) | str. 136

2.4.8. Relacja między regulacjami kodeksu cywilnego a ustawy z 2002 r. | str. 137

2.5. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej | str. 143

2.6. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego na przykładzie poszczególnych państw | str. 145

Podsumowanie części I | str. 155

Część II
Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. Aktami bezprawnej ingerencji

Rozdział 1
Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. Aktami bezprawnej ingerencji w prawie międzynarodowym | str. 161

1.1. Akty bezprawnej ingerencji | str. 161

1.2. Zagadnienie terroryzmu | str. 164

1.3. Wyrównanie szkód wyrządzonych osobom trzecim wskutek aktów bezprawnej ingerencji w prawie międzynarodowym - konwencja montrealska z 2009 r. | str. 170

1.3.1. Przyczyny i proces tworzenia konwencji montrealskiej z 2009 r. | str. 170

1.4. Konwencja montrealska unlawful interference z 2009 r. - ogólna charakterystyka | str. 174

1.4.1. Zakres wykorzystania | str. 174

1.4.2. Trzystopniowy system kompensacji szkód | str. 176

1.4.2.1. Odpowiedzialność eksploatującego statek powietrzny (pierwszy pułap) | str. 176

1.4.2.2. Międzynarodowy Fundusz Kompensacyjny Lotnictwa Cywilnego (drugi pułap) | str. 178

1.4.2.3. Wilful misconduct eksploatującego statek powietrzny (trzeci pułap) | str. 190

1.4.2.4. Zasada solidarności państw (solidarity of the states) | str. 196

1.4.3. Przesłanki zwalniające z odpowiedzialności | str. 198

1.4.4. Pierwszeństwo w wypłacie odszkodowań | str. 198

1.4.5. Roszczenia regresowe | str. 199

1.4.6. Pozostałe postanowienia | str. 200

1.4.7. Próba oceny przepisów konwencji montrealskiej unlawful interference. Propozycje rozwiązań | str. 202

1.5. Odpowiedzialność państwa: problem bez rozwiązania? | str. 210

1.6. Alternatywne propozycje rozwiązań na szczeblu międzynarodowym | str. 216

1.6.1. Propozycja Ince & Co | str. 216

1.6.2. Propozycja zmienionia reżimu odpowiedzialności za szkody jądrowe | str. 217

1.6.3. Sugestia zmodyfikowania reżimu odpowiedzialności za szkody spowodowane skażeniem morza olejami | str. 221

1.6.4. Ochrona praw poszkodowanych na podstawie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 225

Rozdział 2
Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. Aktami bezprawnej ingerencji w systemach prawnych niektórych państw | str. 227

2.1. Wyrównanie szkód spowodowanych poprzez akty terroryzmu - rozwiązania przyjęte przez poszczególne państwa | str. 227

2.1.1. Wprowadzenie | str. 227

2.1.2. Rozwiązania legislacyjne w zakresie kompensacji szkód | str. 232

2.1.3. Specjalne regulacje w prawie lotniczym | str. 242

2.1.4. Specjalne systemy kompensacji dla ofiar przestępstw | str. 248

2.1.5. Specjalne programy ubezpieczeń na wypadek terroryzmu | str. 258

2.2. Odpowiedzialność za szkody spowodowane wskutek aktów bezprawnej ingerencji w prawie polskim | str. 274

2.3. W poszukiwaniu nowych rozwiązań | str. 282

Rozdział 3
Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim atakami terrorystycznymi z 11 września 2001 r. | str. 285

3.1. Wprowadzenie | str. 285

3.2. Następstwa zamachu z 11 września 2001 r. | str. 288

3.2.1. Następstwa gospodarcze | str. 288

3.2.2. Następstwa dla podmiotów związanych z lotnictwem | str. 289

3.2.3. Następstwa dla przewoźników lotniczych | str. 289

3.2.4. Następstwa w ubezpieczeniach lotniczych | str. 292

3.2.5. Następstwa w polityce międzynarodowej | str. 295

3.2.6. Zmiany w prawie | str. 296

3.3. Kompensacja szkód powstałych na skutek ataku terrorystycznego z 11 września 2001 r. | str. 298

3.3.1. Kompensacja szkód poprzez Victims Compensation Fund | str. 298

3.3.1.1. Air Transport Safety and System Stabilization Act (ATSSSA) | str. 298

3.3.1.2. September 11th Victim Compensation Fund | str. 300

3.3.1.3. Zadroga Act z 2010 r. | str. 315

3.3.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego w prawie amerykańskim | str. 320

3.3.2.4. Zasady ogólne | str. 320

3.3.2.5. Sądowe dochodzenie roszczeń wynikających z ataków z 11 września 2001 r. | str. 330

3.4. Fundusz czy sąd? Wnioski | str. 346

Podsumowanie części II | str. 350

Zakończenie | str. 357

Bibliografia | str. 361

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788326468230
Autor Anna Konert
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Ilość stron 300
Rok wydania 2014
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 78,00 zł
Najwyższa cena 78,00 zł
W bazie od 30.03.2017
Data aktualizacji 16.01.2025
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja monitorowania historii cen pozwoli Ci podejmować.

Przepraszamy, ale na chwilę obecną nie ma aktualnych informacji na temat historii cen Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego (Audiobooki).

Recenzje / opinie

Opinia klientów jest dla nas niezwykle ważna! Wyślij swoją recenzję produktu.

Obecnie nie posiadamy recenzji dla Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego. Twój komentarz może być pierwszy!

Znalezione oferty w bazie

Do kwot pokazanych poniżej dla Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego Anna Konert nie wliczono ewentualnych kosztów dostawy. Przed wyborem miejsca zakupu, zapoznaj się z reputacją firmy i rozważ dodatkowy koszt związany z przesyłką. Katalog ofert jest cyklicznie odświeżana, co kilka - kilkanaście minut.

  • Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego (oferta z TaniaKsiazka.pl)

    Anna konert Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego Sklep on-line
    ★★★★★
    78,00 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Anna Konert

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...