Dlaczego niektóre produkty wzornictwa przemysłowego odnoszą obszerniejszy sukces i wywierają większy wpływ? W książce "Arcydzieła wzornictwa" czytelnik odszuka osiemdziesiąt wyróżniających się projektów, od aparatu fotograficznego Polaroid Land i walkmana Sony po butelkę Coca-Coli(R) czy buty sportowe Converse All Stars.
Pojawią się tu nazwiska projektantów tak najróżniejszych, jak Le Corbusier, Alvar Aalto, Dieter Rams, Ron Arad i Philippe Starck. Zwrócona zostanie także uwaga na te części projektów, które wyróżniają je spomiędzy innych, podobnych.
Nie zabraknie wyjaśnienia, dlaczego próbę czasu przetrwały takie produkty jak agrafka Waltera Hunta z 1849 roku, postępowy kufer Louisa Vuittona czy zaspokajający najbardziej wyrafinowane gusty estetyczne wazon Ren Laliquea.
Ta książka otworzy czytelnikowi oczy na wyjątkowe wartości tych ponadczasowych produktów, które stały się potrzebnym elementem naszego codziennego życia. SUSIE HODGE jest autorką ponad osiemdziesięciu książek dla dorosłych i dzieci, w tym How to Survive Modern Art, 50 Art Ideas You Really Need to Know, Why Your Five-Year-Old Could, Not Have Done That: Modern Art Explained (2012).
Jest historykiem sztuki i wykłada historię sztuki i wzornictwa w licznych instytucjach naukowych i edukacyjnych. Zamieszcza także artykuły w czasopismach i internecie i jest zatrudniona w agencjach reklamowych Saatchi & Saatchi oraz JWT jako autorka tekstów reklamowych.
Tytuł Arcydzieła wzornictwa Autor Hodge Susie Wydawnictwo Almapress EAN 9788370208578 ISBN 9788370208578 Kategoria Literatura, Sztuka ilość stron 224 Rok wydania 2022 Oprawa twarda