Wstęp
I
Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii badań
marketingowych
1. Istota i znaczenie badań marketingowych
1.1. Dane i informacje marketingowe
1.2. Badania marketingowe jako ogniwo systemu informacji marketingowej
1.3. Pojęcie i geneza badania marketingowego
1.4. Cel i zakres badań marketingowych
1.5. Rodzaje badań marketingowych
1.6. Organizacja badań marketingowych
1.7. Etyka w badaniach marketingowych
2. Przygotowanie badania marketingowego
2.1. Etapy przygotowania badania
2.2. Zdefiniowanie problemu badawczego i poszukiwanie oczekiwanych danych
2.3. Dobór próby do badania
2.4. Dobór metody zbierania danych i przygotowanie instrumentów służących do pomiaru
2.5. Pozostałe czynności przygotowawcze
3. Gromadzenie informacji pierwotnych
3.1. Informacje wstępne
3.2. Ilościowe informacje pierwotne
3.3. Jakościowe informacje pierwotne
4. Budowa instrumentu pomiarowego
4.1. Pojęcie i typy instrumentów pomiarowych
4.2. Zasady budowy kwestionariusza badawczego
4.3. Zasady budowy, kolejność i rodzaje pytań kwestionariuszowych
4.4. Skale pomiarowe i skalowanie odpowiedzi
5. Realizacja badania marketingowego i prezentacja jego wyników
5.1. Redukcja i redakcja informacji
5.2. Analiza i interpretacja danych
5.3. Prezentacja informacji i wyników badania
5.4. Ocena wyników badania
5.5. Realne błędy w badaniu marketingowym
5.6. Korzyści ze stosowania programów SPSS i STATISTICA
6. Statystyka w badaniach marketingowych
6.1. Cel i zakres wykorzystywania statystyki w badaniach marketingowych
6.2. Mierniki użytkowane do opisu statystycznego badanej populacji i próby
6.3. Wnioskowanie statystyczne w analizie struktury zjawisk rynkowych
6.4. Analiza związków przyczynowo-skutkowych między badanymi zmiennymi rynkowymi
6.5. Analiza dynamiki zjawisk rynkowych
6.6. Obliczanie mierników statystycznych z zastosowaniem programu
Microsoft Excel
7. Zastosowanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją
7.1. Specyfika Internetu w procesie badań marketingowych
7.2. Źródła informacji w internetowych badaniach marketingowych
7.3. Badania ilościowe i jakościowe w Internecie
7.4. Segmentacja e-klientów i jej kryteria
8. Międzynarodowe badania marketingowe
8.1. Specyfika działalności przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych
8.2. Istota i znaczenie podejść emic i etic w międzynarodowych badaniach marketingowych
8.3. Czynniki określające wtórne źródła danych w międzynarodowych badaniach marketingowych
8.4. Warianty i zakres pierwotnych źródeł danych w międzynarodowych badaniach marketingowych
8.5. Typologia międzynarodowych badań marketingowych
II
Wybrane obszary zastosowań badań marketingowych.
Studia przypadków
9. Badanie i pomiar satysfakcji klienta
10. Badanie lojalności klienta
11. Badanie zachowań konsumentów
12. Badanie wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa
13. Badanie nowego produktu
14. Badanie cen
15. Badanie standardów obsługi klienta w systemie dystrybucji
16. Badanie wybranych narzędzi promocji
16.1. Reklama
16.2. Promocja sprzedaży
17. Studia przypadków
17.1. Badanie marketingowe dla Kwiaciarni Wysyłkowej,,Bratek’’
17.2. Badanie i pomiar satysfakcji klienta w Pizzerii,,Arturo’’
17.3. Bankowość elektroniczna — badanie lojalności klientów
17.4. Badanie marketingowe dla firmy KRA-NAP
17.5. Badanie marketingowe dla producenta Doris-Davidson
17.6. Planetarium
17.7. Wprowadzenie na rynek nowego towaru
17.8. Badanie ceny artykułu
17.9. Badanie wydajności kampanii marketingowej marki Top Furniture S.A.
17.10. Ekspansja międzynarodowa marki Beauty
17.11. Agencja Rozwoju
Bibliografia
Słownik ważniejszych pojęć