Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje
Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje
Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje

Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje

26,97 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 26,97 zł

Przeszukaliśmy wiele sklepów online w systemie aby odnaleźć najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje z kategorii pozostałe książki kupisz w cenie 26,97 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Przedstawiona cena 26,97 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Pozostałe książki
  • 9788375259575
  • Jerzy Gajdka
  • Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
  • 226
  • 2013

Opis Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje

Tytuł Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje Autor Jerzy Gajdka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7525-957-5 Rok wydania 2013 Łódź Wydanie 1 ilość stron 226 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9 Rozdział 1. Finanse behawioralne a neoklasyczna teoria finansów 15 1.1. „Behawioralna" zmiana w nauce o finansach 15 1.2. Podstawy neoklasycznej teorii finansów 19 1.2.1. Efektywność rynku 19 1.2.2. Teoria portfelowa 20 1.2.3. Ryzyko a oczekiwana stopa zwrotu 20 1.2.4. Racjonalne zachowanie 21 1.3. Podstawy finansów behawioralnych 25 1.3.1. Teoria perspektywy 25 1.3.2. Skłonności ludzi uwzględniane w ramach finansów behawioralnych 27 1.3.3. Nieefektywność rynku 29 1.3.4. Behawioralne podejście do teorii portfela 30 1.3.5. Oczekiwana stopa zwrotu w finansach behawioralnych 31 Rozdział 2. Behawioralne finanse przedsiębiorstw – podstawowe ramy teoretyczne 35 2.1. Neoklasyczne a behawioralne podejście do finansów przedsiębiorstw 35 2.2. Podstawowe skłonności o charakterze psychologicznym standardowe dla menedżerów 37 2.2.1. Nadmierny optymizm 37 2.2.2. Nadmierna pewność siebie 37 2.2.3. Selektywna percepcja i błąd afirmacji 38 2.2.4. Błąd kontroli 39 2.2.5. Heurystyka 39 2.2.6. Efekt kadrowania 41 2.3. Podstawowe warianty podejścia w behawioralnych finansach przedsiębiorstw 42 2.4. Ogólna charakterystyka podejścia „nieracjonalni inwestorzy – racjonalni menedżerowie" 45 2.5 syntetyczny model podejścia „nieracjonalni inwestorzy – racjonalni menedżerowie" 48 2.6. Problemy metodyczne przy badaniach empirycznych w podejściu „nieracjonalni inwestorzy – racjonalni menedżerowie" 52 2.7. Ogólna charakterystyka podejścia „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 55 2.8. Plastikowy model podejścia „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 57 2.9. Problemy metodyczne przy badaniach empirycznych w podejściu „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 58 Rozdział 3. Budżetowanie kapitału 63 3.1. Budżetowanie kapitału w neoklasycznym podejściu do zarządzania finansami 63 3.2. Budżetowanie kapitału w warunkach podejścia „nieracjonalni inwestorzy – racjonalni menedżerowie" 66 3.3. Związek między inwestycjami rzeczowymi a niewłaściwą wyceną akcji w warunkach polskich 68 3.4. Budżetowanie kapitału w warunkach podejścia „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 74 3.5. Model budżetowania kapitału z uwzględnieniem zbytniej pewności siebie menedżerów 76 3.6. Nadmierna pewność siebie menedżerów a nadmierny optymizm w kontekście decyzji inwestycyjnych 79 3.7. Wybrane praktyczne kwestie dotyczące cyklu budżetowania kapitału w podejściu „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 81 3.7.1. Zbytnia pewność siebie i nadmierny optymizm przy szacowaniu przepływów pieniężnych generowanych poprzez projekt 81 3.7.2. Szacowanie kosztów (nakładów) projektu 82 3.7.3. Wyznaczanie stopy dyskontowej 83 3.8. Podejmowanie nowych projektów poprzez nieduże spółki 84 3.9. Wpływ doświadczenia na skłonności menedżerskie ujawniane w procesie budżetowania kapitału 86 Rozdział 4. Finansowanie i struktura kapitału 91 4.1. Finansowanie i struktura kapitału w neoklasycznej teorii finansów 91 4.1.1. Podejście Millera-Modiglianiego w warunkach rynku idealnego 92 4.1.2. Podejście Millera-Modiglianiego w warunkach gospodarki z podatkami 93 4.1.3. Teoria kompromisu 93 4.1.4. Teoria hierarchii źródeł finansowania 95 4.2. Finansowanie i struktura kapitału w podejściu „nieracjonalni inwestorzy – racjonalni menedżerowie" 97 4.2.1. Teoria struktury kapitału wyjaśniająca jej kształtowanie działaniami rodzaju market timing 98 4.2.2. Polityka finansowania w kontekście działań typu market timing 100 4.2.3. Struktura kapitału a market timing w warunkach polskich 106 4.3. Finansowanie i struktura kapitału w podejściu „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 112 4.3.1. Teoretyczne aspekty związane z kształtowaniem struktury kapitału 112 4.3.2. Polityka finansowania w kontekście podejścia „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 116 Rozdział 5. Polityka dywidendy 119 5.1. Polityka dywidendy w neoklasycznym podejściu do finansów przedsiębiorstw 119 5.2. Polityka dywidendy w podejściu „nieracjonalni inwestorzy – racjonalni menedżerowie" 125 5.2.1. Dywidenda a behawioralny cykl życia i ryzyko 126 5.2.2. Dywidenda a samokontrola 132 5.2.3. Dywidenda a teoria perspektywy 135 5.2.4. Kateringowa teoria dywidendy 141 5.2.5. Polityka dywidendy a katering w warunkach polskich 150 5.3. Polityka dywidendy w warunkach podejścia „racjonalni inwestorzy – nieracjonalni menedżerowie" 156 5.4. Polityka dywidendy w warunkach behawioralnego sygnalizowania 158 Rozdział 6. Inne decyzje podejmowane w ramach zarządzania finansami przedsiębiorstwa 163 6.1. Behawioralna rachunkowość 163 6.2. Kształtowanie zysków 164 6.3. Kształtowanie zysków w warunkach polskich 167 6.4. Dywersyfikacja a koncentracja profilu działania 172 6.5. Fuzje i przejęcia 174 6.6. Zmiana nazwy spółki 179 6.7. Wynagrodzenia menedżerów 181 6.8. Zarządzanie kapitałem obrotowym 182 Rozdział 7. Krytyczne spojrzenie na finanse behawioralne 185 7.1. Istota krytyki behawioralnego podejścia do finansów 185 7.2. Kompleksowe zastrzeżenia sformułowane poprzez E. Famę 187 7.2.1. Plastikowa charakterystyka krytyki 188 7.2.2. Problemy i mankamenty metodyki badań w zakresie finansów behawioralnych 194 7.2.3. Wiarygodność poszczególnych badań dotyczących anomalii 197 7.3. Inne zastrzeżenia do koncepcji wyprodukowanych w ramach finansów behawioralnych i reakcja na nie ze strony badaczy tej dyscypliny 200 Zakończenie 203 Bibliografia 207 Spis tabel i rysunków 225

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje
Kategoria Pozostałe książki
ISBN 9788375259575
Autor Jerzy Gajdka
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Ilość stron 226
Rok wydania 2013
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 26,97 zł
Najwyższa cena 26,97 zł
W bazie od 29.03.2018
Data aktualizacji 16.01.2025
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność monitorowania historii zmian cen daje możliwość podejmowania mądrych decyzji o zakupie.

Na chwilę obecną nie posiadamy historycznych danych dotyczących ceny dla produktu Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Posiadasz ten produkt? Daj nam znać, co o nim sądzisz.

Na chwilę obecną brak recenzji tego produktu. Bądź pierwszym, który dodaje opinię!

Znalezione oferty w bazie

Wskazane poniżej ceny dla Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje nie wliczają w siebie kosztów związanych z wysyłką. Podczas wyboru miejsca zakupu, zapoznaj się z reputacją firmy i weź pod uwagę dodatkowy koszt związany z przesyłką. Katalog propozycji jest okresowo odświeżana co jakiś czas, około raz na kilka - kilkanaście minut.

  • Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje (idź do TaniaKsiazka.pl)

    Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje Sklep on-line
    ★★★★★
    26,97 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Pozostałe książki

Produkty powiązane

Inne z kategorii Pozostałe książki

Brak innych produktów w kategorii Pozostałe książki
...