Każdy pacjent, korzystając z opieki zdrowotnej, oczekuje, że uzyska profesjonalną pomoc medyczną że udzielane mu świadczenia zdrowotne będą dla niego bezpieczne. Niestety, zdarza się, iż zamiast poprawy stanu zdrowia dochodzi do jego pogorszenia.
Pandemie i związana z nimi niepewność, nieprecyzyjne przepisy prawne, niedobór kadr medycznych, przeciążenie pracą, paternalistyczny sposób traktowania pacjentów posiadają ogromny wpływ na jakość opieki medycznej i związane z tym bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów.
By zminimalizować ryzyko związane z tymi zagrożeniami autorzy zwracają szczególną uwagę na najbardziej adekwatny sposób zorganizowania systemu ochrony zdrowia, zasady udzielania świadczeń zdrowotnych, współdziałanie profesjonalistów medycznych z pacjentami.
Książka w praktyczny sposób wskazuje, jak poprawić bezpieczeństwo na wszelkich etapach cyklu diagnostyczno-terapeutycznego i jak ważne jest zaangażowanie osób udzielających świadczeń zdrowotnych z jednej strony, a także aktywność ze strony pacjentów świadomych swoich praw i ciążących na nich obowiązków, z drugiej strony.
Publikacja zainteresuje adwokatów, radców prawnych, sędziów, prokuratorów oraz menedżerów podmiotów leczniczych, personel medyczny i przeważnie samych pacjentów.